Dennis skrev:Efter att ha röjt i två föräldrahem på senare år där fruns pappa var rörmokare i hela sitt liv samt en skrotsamlare av rang har jag lovat mig själv att mina barn skall slippa ta hand om mitt skrot. Men det är ju det där med att komma till skott.....
Känner igen detta. Tillsammans med en kompis röjde vi ett dödsbo efter en släkting till honom, även denne var någon slags rörmokare, men inom kylanläggningar, vi höll på i en vecka, och kunde sälja kopparskrot till Stena metall för litet drygt 10.000kr. Dessutom mycket gamla bildelar, dessvärre inget till VW.
Jag själv samlar nästan inte på nånting.... Har bara ett halvt tjog hastighetsmätare, dubbelt så. Många fördelare som jag har motorer, en hel låda med begagnade tändstift, gamla slitna fläktremmar, en låda med "nästan" trasiga packningar... Sedan alla gamla kameror, och alla telefonerna, suck dom börjar att en himla massa plats nu.
Och varför har jag kvar alla antika glappa gamla skiftnycklar som jag ärvt av min far, som han ärvde av sin far...
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."