1 Senaste redigerad av Återfall (2014-06-28 17:41:55)

Personligen så köper man på sej ett o annat utan utan att behöva det o man är  inte benägen att sälja det heller.
Man nöjer sej kanske inte med bara en grej i reserv utan betydligt mer ?Är det någon annan som känner till detta  ICQ/ab
så låt höra.

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

2

ICQ/ae

Jodå

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

3

Jodåsåatte.................

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

4 Senaste redigerad av michaelth (2014-06-28 20:13:32)

E vadå vad menar du... Tänker på bla 15uppsättningar med brytarspetsar som jag råkade tradera..... ICQ/ad

Så nä vad menar du...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

5

Det finns nog en o annan som känner igen sej  i detta ämne vadå? 33st kondensatorer x antal motorer x antal värmekammare mm. OCH så var det begäret av NOS delarna. ICQ/ab

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

6

Efter att ha röjt i två föräldrahem på senare år där fruns pappa var rörmokare i hela sitt liv samt en skrotsamlare av rang har jag lovat mig själv att mina barn skall slippa ta hand om mitt skrot. Men det är ju det där med att komma till skott.....

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

7

Dennis skrev:

Efter att ha röjt i två föräldrahem på senare år där fruns pappa var rörmokare i hela sitt liv samt en skrotsamlare av rang har jag lovat mig själv att mina barn skall slippa ta hand om mitt skrot. Men det är ju det där med att komma till skott.....

Känner igen detta. Tillsammans med en kompis röjde vi ett dödsbo efter en släkting till honom, även denne var någon slags rörmokare, men inom kylanläggningar, vi höll på i en vecka, och kunde sälja kopparskrot till Stena metall för litet drygt 10.000kr. Dessutom mycket gamla bildelar, dessvärre inget till VW.

Jag själv samlar nästan inte på nånting.... Har bara ett halvt tjog hastighetsmätare, dubbelt så. Många fördelare som jag har motorer, en hel låda med begagnade tändstift, gamla slitna fläktremmar, en låda med "nästan" trasiga packningar... Sedan alla gamla kameror, och alla telefonerna, suck dom börjar att en himla massa plats nu.
Och varför har jag kvar alla antika glappa gamla skiftnycklar som jag ärvt av min far, som han ärvde av sin far...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

8

Å varför har man ett busstakräcke och en bussreservhjulshållare fast man inte har nån buss. Jaa, man kanske ska köpa nån en dag  ICQ/ab  ICQ/ag

Gubbjävel; dvs originalfantast

9

Det där känner jag igen man köper grejor till bilmodeller som man inte har (ännu) det skulle kunna tolkas att man är sugen på den modellen också
Man får liksom inte nog med grejor helt enkelt. ICQ/ab

Mvh Återfall

10

ja och varför ska man ha 7 bilar i garaget..... lite lustig är man.....

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

11

Det finns säkert dom som har mer än så. ICQ/ae
Men dom vågar väl inte framträda här.
Anonyma tvångssamlare ICQ/ad

Mvh Återfall

12

Själv kan jag skryta med en riktigt fin samling domkrafter, typ 1 o 2, tidiga som sena, ett 40-tal kanske? Dom har varit utställda på Dalarnas Museum som exempel på . . . . . samlingar.

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

13

Junte skrev:

Själv kan jag skryta med en riktigt fin samling domkrafter, typ 1 o 2, tidiga som sena, ett 40-tal kanske? Dom har varit utställda på Dalarnas Museum som exempel på . . . . . samlingar.

Du har möjligtvis inte någon bild på samlingen som du kunde dela med dej?

Mvh Återfall

14

Förstår inte alls vad du menar... Sju splitbussar, tre early bay, tre fyrkantare, en oval,  två Ascona a, tre Manta, fyra golf 1, två mc. Helt normalt ICQ/ag

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

15

Sorry, har ingen bild . . . kanske nästa vecka om intresse kvarstår?
O om nån kan lära mig hur man lägger in bilder här . . .

16

När du har en bild så kan du säkert få hjälp med det här finns många som kan hjälpa till med en sån sak.
Det finns kanske någon bild på dom från Dalarnas Museum som går att använda?

Mvh Återfall

17

Mannen som byggt min stuga på landet, var en riktigt samlare. Vi tog över huset fullt möblerat, utan att en enda pinal tagits bort. Jag såg direkt förtjänsten i det, för det finns mycket vettiga saker, inte minst vitvarorna och trädsgårdsredskapen. Men oj vad vi har röjt, sorterat och städat. Än idag, mer än två år efter köpet, har jag inte gått igenom vad som ligger på vinden, bara för att komma åt och dra en kabel till infravärmen på verandan var jag tvungen att kasta ut lite plank och det blev halvfullt på flaket efter det.  Default/yikes Sen ska det röjas på lillstugans vind, där har jag ingen aning om vad som finns! En vän till mig, psykolog till yrket, såg direkt en lätt beteendestörning i mängden grejer...  ICQ/ad

Det är bra i viss mån att samla på sig "braåha", men att känna gränsen för överdrift kan vara svår och kan även leda till oenigheter i hushållet. Har man bara bra ordning kan man nog komma undan till viss del.  ICQ/ab

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

18

Haha, förr i tiden la man undan saker som kunde vara bra å ha.
Brädbitar, skruv, muttrar, järnskrot medans gubbarnas käringar lappade å lagade kläderna, la undan de " kan ju vara bra å ha" å det var det oftast.
Fattigare tider.

Men idag har man en beteendestörning och kallas för hoorder.
Å det görs tv program om dessa underbart, sköna härliga människor som har ett helt hus fullt med stirrande dockor eller plastmuggar med Elvis på.

Länge leve hoordern ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

19 Senaste redigerad av Återfall (2014-07-03 19:03:06)

Har själv samlat på gamla radioapparater ,armbandsur, plåtleksaker o en hel del annat men tröttnat på dom grejorna o gjort av med dom.
Däremot så har jag alltid haft intresse för VW sedan unga år från o till men aldrig tröttnat på det o nu är det värre än någonsin.
Slänger med en bild på en grej (flaska) som jag kom över för länge sedan

Post's attachments

VW 002.JPG, 249.33 kb, 1024 x 768
VW 002.JPG 249.33 kb, 228 downloads since 2014-07-03 

VW 003.JPG, 331.55 kb, 1024 x 768
VW 003.JPG 331.55 kb, 220 downloads since 2014-07-03 

Mvh Återfall

20

Flaskan är och var tom när jag kom över den  ICQ/af

Mvh Återfall

21

. . . när min mamma städade en uthusvind efter  min morfars död (1960) hittades (o slängdes!) bl a ca 25 par utslitna galoscher o gummistövlar, sparade för att ha som däcklagningsmaterial i sämre tider. Cigarraskarna i cederträ med små handskrivna etiketter för varje sorts liten nubb o spik o småskruv fick vara kvar.

Man har ju att brås på . . .

Återkommer med bild på domkrafterna.

22

I grannbyn bor det en som samlar på gamla penninglotter han har hundratals .Vadå diagnos

Mvh Återfall

23

Känner mig inte alls träffad..senast undrade sambon om jag visste hur många Uppsala-Ekeby ytterkrukor vi hade..inte så många sa jag,kanske 40-50 st försökte jag..129 st var det visst..Oups.. ICQ/ag

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

24

ICQ/ae
http://www.musolles.com/

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

25

pompejus skrev:

Känner mig inte alls träffad..senast undrade sambon om jag visste hur många Uppsala-Ekeby ytterkrukor vi hade..inte så många sa jag,kanske 40-50 st försökte jag..129 st var det visst..Oups.. ICQ/ag

...inga andra fabrikat? (Bo fajans är snygga !-)