Låg...
www.blocket.se/blekinge/Vw_typ1_1950_60_54535874.htm?ca=20&w=3
Tror jag såg den där på Bugrun, grymt låg!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Internetannonser » Tipstråden - Internetannonser (Blocket, mobil.de, thesamba osv.)
Sidor Föregående 1 … 533 534 535 536 537 … 698 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Låg...
www.blocket.se/blekinge/Vw_typ1_1950_60_54535874.htm?ca=20&w=3
Tror jag såg den där på Bugrun, grymt låg!
ah oki.. jag tog bara vad som stod på transportstyrelsen. 
67a med den instrumentbrädan.
Alltså, vilka priser det blivit... inte ens en rostfri gammal buss för 130 pannor. Det är fanimej mycket pengar för så lite egentligen...
67a med den instrumentbrädan.
Och bakluckan
Så dubbeldörr fanns alltså även -67, man lär så länge man lever. Fast den tog iallafall i trafik i November 1966
så lite rätt har man väl 
Dubbeldörr fanns på barndoor och sena baybussar oxå, så det är svårt att åldersbestämma på.
Pät- ja, det är sjukt mycket pengar för en gammal buss, iaf i det skicket. Men den är inte såld än.... Det skulle vara intressant att veta vad han får för den till slut.
Jaa den är inte dum 
lasslo skrev:67a med den instrumentbrädan.
Och bakluckan
Förklara dej...om du kan.
lowang skrev:lasslo skrev:67a med den instrumentbrädan.
Och bakluckan
Vem? Jag eller Lovis?
Jag menade radioluckan och knapparna.
lowang skrev:lasslo skrev:67a med den instrumentbrädan.
Och bakluckan
67:an har eget lås.
64-66 har ju bara tryckknapp och pressning i plåten nedanför så att man kommer åt o greppa luckan underifrån
Själva luckan i sig skiljer väl bara runt låset annars.
Då kan du ta o kolla på andra 66:or...för de har samma låshake. 67:an är ensam om sin låscylinder som kräver nycklar med koden L, 64-66 har T-kod. Pressningen under bakluckan fanns sista året 1965.
Låshaken var samma på motorluckan. 66-67 har hake o annan slutplåt än ->65 som har kyrknyckel.
Om du fått din info från theSamba, så förstår jag att du fattat fel. Mycket info där är lite off....eller är korrekt för det landet det nedtecknades i. Det finns t.ex. inga bay windows från 1967 i Amerika.... 
Men min 66a har pressningen under luckan?
Och rund tryckknapp?
Då existerar det både och. Jag har haft två 66:or med nya typen.
http://www.blocket.se/halland/Albin_bra … 16&w=3
30 hk...hade köpt den om jag hade varit utan jobb ett tag till...

http://www.blocket.se/halland/Vw_buss_5 … 16&w=3

http://www.blocket.se/alvsborg/Pivavagn … 16&w=3
Om det inte var så f-bannat mycket på jobbet skulle jag banne mig hämta denna, jäklar vad fin den blivit! en riktig sköning
Det är onekligen lite weird men om bara några år kommer man ångra att man inte köpte den!
Finner den pedagogiska förklaringen på "Aktiebolag" ganska pittoresk: "cab door left signwriting - Kramfors (area of sweden) Aktiebolag (AK the company ..Tiebolag - woodyard". Wow, inte en siffra rätt, men rätt gullig försök...
1951 Barndoor Standard - original paint survivor Price: £52.5K / $90K
My rare patina'd 51' Standard Bus, originally a swedish bus so left hand drive with cargo doors on the left, delivered from factory in primer (dating cert included in sale)
It has 10 months UK M.O.T and Tax (free of course), completely restored underneath, new Klassicfab Cab and Cargo floors, running 16" wheels on Avon Tourist Tyres, period correct gearbox and a 55' oval engine, correct barndoor brakes (22mm cylinders's on the fronts, 19mm's on the rear) on an uprated dual cylinder brakes + new copper brakelines, new electrical loom...6volt with new battery, year correct restored front seat (and recovered by Fabrik Interiors), very rare interior rear cupboard + headlining (worn) and mostly original interior panels, original barndoor cab floor mat, correct large slither front headlights, (repro) correct flat lense rear lights, correct 'thin' wiper arm stems, correct 'thick' gas pedal, correct 'straight' early cab footrest, correct early splined steering column and steering wheel with correct 'smooth' horn push, NOS 'early' barndoor handbrake cables....basically very correct all round ;o)
.....this is NOT a bus that has been 'thrown together to get it on the road', a good few hundred hours of my time have gone into it and the asking price reflects this and the rareness of the bus, main reason for sale is to finally get round to restoring my Barndoor Deluxe after 9 years of ownership !
you can check out 106 photos of the 51' bus here ...
https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1
Price £52500 or very near offer
Underbar..
Ingen dussinfälg direkt. Men smakar det så kostar det.
Om det inte var så f-bannat mycket på jobbet skulle jag banne mig hämta denna, jäklar vad fin den blivit! en riktig sköning
Det är onekligen lite weird men om bara några år kommer man ångra att man inte köpte den!Finner den pedagogiska förklaringen på "Aktiebolag" ganska pittoresk: "cab door left signwriting - Kramfors (area of sweden) Aktiebolag (AK the company ..Tiebolag - woodyard". Wow, inte en siffra rätt, men rätt gullig försök...
1951 Barndoor Standard - original paint survivor Price: £52.5K / $90K
My rare patina'd 51' Standard Bus, originally a swedish bus so left hand drive with cargo doors on the left, delivered from factory in primer (dating cert included in sale)
It has 10 months UK M.O.T and Tax (free of course), completely restored underneath, new Klassicfab Cab and Cargo floors, running 16" wheels on Avon Tourist Tyres, period correct gearbox and a 55' oval engine, correct barndoor brakes (22mm cylinders's on the fronts, 19mm's on the rear) on an uprated dual cylinder brakes + new copper brakelines, new electrical loom...6volt with new battery, year correct restored front seat (and recovered by Fabrik Interiors), very rare interior rear cupboard + headlining (worn) and mostly original interior panels, original barndoor cab floor mat, correct large slither front headlights, (repro) correct flat lense rear lights, correct 'thin' wiper arm stems, correct 'thick' gas pedal, correct 'straight' early cab footrest, correct early splined steering column and steering wheel with correct 'smooth' horn push, NOS 'early' barndoor handbrake cables....basically very correct all round ;o)
.....this is NOT a bus that has been 'thrown together to get it on the road', a good few hundred hours of my time have gone into it and the asking price reflects this and the rareness of the bus, main reason for sale is to finally get round to restoring my Barndoor Deluxe after 9 years of ownership !
you can check out 106 photos of the 51' bus here ...
https://www.facebook.com/media/set/?set … amp;type=1Price £52500 or very near offer
Du lär ju inte jobba på Samhall som har råd med flera stycken 
Sidor Föregående 1 … 533 534 535 536 537 … 698 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Internetannonser » Tipstråden - Internetannonser (Blocket, mobil.de, thesamba osv.)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.