En något sen uppdatering av min projekttråd.
Efter Bug Run på Mantorp fick jag blodad tand och siktet ställdes in på BRC på Tierp Arena.
Det sönderkörda gaslänkaget lagades, oljan byttes, en ny oljetempmätare med givare monterades samt att ventilerna kollades.
Jag valde även att byta mina F9 e-rör till F7 samt att jag gick upp i huvudmunstycke.
Passade även om att lite provisoriskt montera min nyinköpta shiftlight.
BRC-helgen började lite trist med ett söndertrampat gaslänkage under fredagen som fick lagas fältmässigt under eftermiddagen. Bytte även mina e-rör från F7 till F2 och ändrade bestyckningen något då bilen gick för magert över mål.
Det blev sedan två repor under lördagen. Mitt bästa ET från Mantorp på 12,99 putsades direkt till 12.67 och allt kändes jättebra.
Med 30 minuter kvar av kvalet (ca 14:30) ville jag testa en repa till och gick upp ytterligare ett steg till i huvudmunstycke. I samma veva fick jag veta att bilen vunnit första pris i Callook klassen och att prisutdelningen skulle vara direkt efter kvalet slutade kl. 15.
Det blev minst sagt stressigt då jag fick kuta till VWHK bussen för en "fylleriövning" och sedan tillbaka, kasta mig i bilen och köra fram till en alldeles öde line-up där det bara var att köra fram till start direkt.
Värmaren gick bra, och starten kändes också bra. Vilket jäkla fäste! Alla växlingar var väl inte perfekta men på det stora hela kändes det bra.
Efter mål slog jag av och motorn dog. Startade den igen och linkade tillbaka till depån. Kollade motorn och nu hade jag trots att jag justerat länkaget rätt efter konstens alla regler trampat sönder det igen!! Dessutom hade tändkabeln för 2:ans cylinder hoppat av.
Allt detta kändes dock ganska bagatellartat då det visade sig att jag putsad mitt PB ytterligare till 12.35 och 172km/h!
Med söndertrampat länkage och tämligt nöjd med tiden så valde jag att det fick vara nog för dagen.
Delar till länkaget är dock beställda och jag planerar att åka till SCC. Törs inte chansa på att delarna hinner komma hem, så jag lagade mina armar mha en lång icke helgängad M6 insexskruv som fick skallen nedsvarvad samt kapade ner till rätt längd. Sedan silverlöddes de fast i armarna och jag hoppas att detta håller.
Får väl villigt erkänna att jag klantat mig när gaslänkaget justerades in. Jag glömde helt av att kolla att det var pedalen i kupén som var "mek-stopp" och inte delar i länkaget. Det senare var fallet, och man har mer kraft i ett adrenalinstint högerben än vad delikata smådelar i länkaget orkar hålla emot.
EFTERLYSNING!
Om någon filmat/fotat mina repor vore jag tacksam om jag kunde få dem. Bilden nedan visar starten på min 12,67 repa tagen av Andreas "Nordhans" son från läktaren. Tack och bock för den 
Ni får även ursäkta den oordning bilderna kommer i. Imageshack som jag brukar använda för uppladdning av bilder har börjar ta betalt för sin tjänst och jag har varesig hunnit med eller är speciellt sugen på att behöva betala för detta. Får se hur jag gör framöver.
Post's attachments
DSC_1476.JPG 87.97 kb, 250 downloads since 2014-08-11

DSC_1487.JPG 68.42 kb, 280 downloads since 2014-08-11

DSC_1488.JPG 71.79 kb, 267 downloads since 2014-08-11

IMG_0091.jpg 71.27 kb, 239 downloads since 2014-08-11
Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!