Hej kära boxerville polare, kvinnor och män.
När jag var yngre (ung) lekte vi mycket med våra bilar.
På vintern körde vi isbana och på sommaren körde vi backtävlingar eller liknande. Alla som var med var bäst och alla var vinnare. Vi lekte och hade kul och ingen var världsmästare.
Ibland hände det att till och med Björn Waldegård var med, men inte ens han var världsmästare, han ville bara ha kul.
Jag har en fundering, eller en önskan eller kanske rent av en frågan, varför kan inte vi som älskar våra gamla bilar, leka lite och ha kul, utan att det kostar skjortan. Jag vet att många av er gillar att vara bäst på att köra rakt fram och ha den bästa tiden.
Jag vet av erfarenhet att det kostar pengar och att det inte passar alla. Det jag vill göra är billigare och kanske roligare för många av oss, men frågan är var vi kan göra det och på vilka villkor?
Reglerna är vad jag förstår enkla. Vi går efter standardbilar och standardkubik, samt någon specialklass. Det viktigaste är att ingen är världsmästare och att vi har kul.
Jag kanske är ute och dravlar, men skriv vad ni tycker om mina funderingar.
Det enda jag med klarhet vet är att det är j----gt kul att leka med bilen och inte bara stå och putsa och vänta på att folk ska säga att man har en snygg bil.
Hälsningar//Popeye.