Sökes RWD folkracebil, behöver inte vara VW, skall vara startklar, el i det närmaste startklar iaf... Ingen festivalvärsting, men gärna potent till mindre tävlingar, för rätt bil betalas ngt över anbudspris...
0768-714000, Peter
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilar köpes » Folkracebil sökes
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Sökes RWD folkracebil, behöver inte vara VW, skall vara startklar, el i det närmaste startklar iaf... Ingen festivalvärsting, men gärna potent till mindre tävlingar, för rätt bil betalas ngt över anbudspris...
0768-714000, Peter
hoppas du får tag i en som inte är luftkyld vw.. 
hoppas du får tag i en som inte är luftkyld vw..
Är tydligen ganska vanligt i norge att dom stoppar i 2.0-bussmotorn, och den är väl fortfarande luftkyld...
Givetvis så utgår jag från at det är ombyggt med vatten å kyl å allt vad det nu innebär... Tänkte om det fanns ngt över huvud taget som var till salu och inte nere i skåne (som allt verkar ligga i på blocket)
anders bergh skrev:hoppas du får tag i en som inte är luftkyld vw..
Är tydligen ganska vanligt i norge att dom stoppar i 2.0-bussmotorn, och den är väl fortfarande luftkyld...
Givetvis så utgår jag från at det är ombyggt med vatten å kyl å allt vad det nu innebär... Tänkte om det fanns ngt över huvud taget som var till salu och inte nere i skåne (som allt verkar ligga i på blocket)
Kanske För 20 år sen men inte idag
Feskarn skrev:anders bergh skrev:hoppas du får tag i en som inte är luftkyld vw..
Kanske För 20 år sen men inte idag
Vart över och kollade folkrace i/på Momarken i fjol och var det 20 bubblor så var det väl iaf två-tre luftkylda bubblor...Men det är ju egentligen ointressant, ALLT är av intresse, och eftersom vi inte åker bussmotor i sverige så lär det ju aldrig hända.... Är det någon som känner att tråden ligger fel då bubblor/1500/1600 som folkracebyggen är vattenkylda så får väl "ngn" bärga den till rätt ställe....
brukar dyka upp lite kul folkracebilar på blocket som sagt..har du kollat på resultatservice.com också ?
S
brukar dyka upp lite kul folkracebilar på blocket som sagt..har du kollat på resultatservice.com också ?
S
Sitter och hårdbevakar blocketannonserna och på resultatservice fanns det åtta bilar tror jag till salu, men mest Saab... Bubblan som kom ut i Lidköping var såld på 30 min... :-(
var bor du någonstans ? jag har en kompis som har en helt nybyggd folkrace-bubbla av värre kaliber..2.4 liters b20 med solex 45or..har för mig att det är 180 bromsade hk i motorn iaf..han har egna rullar så den är bestyckad o klar så långt..har inte gått en enda folkrace-tävling pga av att den blev för fin o påkostad..
den är dyr men vill man ha en vinnarbil i Vimmerby eller Motala eller NGK så är det nog rätt bil iaf..fast det beror ju på han som sitter bakom ratten också förståss..man kan troligen inte hitta någon värre folkrace-bubbla iaf..
S
var bor du någonstans ? jag har en kompis som har en helt nybyggd folkrace-bubbla av värre kaliber..2.4 liters b20 med solex 45or..har för mig att det är 180 bromsade hk i motorn iaf..han har egna rullar så den är bestyckad o klar så långt..har inte gått en enda folkrace-tävling pga av att den blev för fin o påkostad..
den är dyr men vill man ha en vinnarbil i Vimmerby eller Motala eller NGK så är det nog rätt bil iaf..fast det beror ju på han som sitter bakom ratten också förståss..man kan troligen inte hitta någon värre folkrace-bubbla iaf..
S
Den känns som en lite för extrem bil... Kan ju tänka mig att den hamnar på mellan 15-20000:-, och så extremt är jag inte ute efter... Jag vill ha tag i en bil som är potent till de mindre tävlingarna som en el två-dagars... Givetvis är det inte bara bilen utan "skräpet bakom ratten" som är en del utav det också... Såg att jag missat fylla i den informationen, men jag bor utanför Herrljunga, Västra Götalands län... Med tanke på att alla bilar som är ens nästan av intresse ligger i Skåne så så får man väl kanske räkna med att man får åka runt 30 mil enkel väg... Ockelbo känns som att det blir nästan det dubbla enkel väg (hämtade visserligen rallybilen i Åshammar el vad det heter utanför Sandviken)...:P
jaa..har för mig att han ska ha 19.000:- eller nåt för den..så man förstår nästan att han inte näns använda den..han brukar bli av med alla sina bilar på anbud vad han än åker med så det vore ju nästan synd att ge bort den för 6500:-
du får väl åka på någon tävling i närheten o köpa en bil på anbud ?..då ser du ju dessutom vad du får för pengarna..men ångrar du dig o vill ha en värsting bubbla så vet du var det finns en..det är bara runt 47 mil enkel resa hit till Ockelbo från Herrljunga
S
jaa..har för mig att han ska ha 19.000:- eller nåt för den..så man förstår nästan att han inte näns använda den..han brukar bli av med alla sina bilar på anbud vad han än åker med så det vore ju nästan synd att ge bort den för 6500:-
du får väl åka på någon tävling i närheten o köpa en bil på anbud ?..då ser du ju dessutom vad du får för pengarna..men ångrar du dig o vill ha en värsting bubbla så vet du var det finns en..det är bara runt 47 mil enkel resa hit till Ockelbo från Herrljunga
![]()
S
Haha, FAN OCKSÅ, då kan jag ju inte skylla på avståndet...
Känner ändå att det är fördyrt,, men har han ngt annat som ligger strax över anbudspriset kan det ju kanske vara intressant nu när det blev så nära... 
![]()
S
Haha, FAN OCKSÅ, då kan jag ju inte skylla på avståndet...
Känner ändå att det är fördyrt,, men har han ngt annat som ligger strax över anbudspriset kan det ju kanske vara intressant nu när det blev så nära... 
jaa..det blir lite mycket o man blir nog av med den ganska omgående också..
..han har någon sur-saab stående också men det är ju inte mycket att ha..
håll koll på blocket o resultatservice så dyker det väl upp nåt framöver..
S
jaa..det blir lite mycket o man blir nog av med den ganska omgående också..
..han har någon sur-saab stående också men det är ju inte mycket att ha..
håll koll på blocket o resultatservice så dyker det väl upp nåt framöver..
S
Fast Saab är ju Felhjuldrivet.... Och bubbla vet i fan om det längre är ett alt då jag idag kom hem i en, och fick på gränsen till cell-skräck... Det var då fan vad dom var små invändigt.... 
jaha?..jag tycker inte dom är så små invändigt..provsitt en Volvo PV så blir du nog mer rädd..dom är ännu trängre i sidled iaf.. 
Bil fixad så tråden kan stängas, står nu en B20-Amazon med Fajs-45:or och R-kam på gården...:P
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilar köpes » Folkracebil sökes
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.