Efter att ha monterat dubbla 40IDF så har något lite märkligt inträffat.
Efter en uppsjö av strul och klydd så vart det lite testkörning igår kväll/natt.
Fuggarna är ställda med ögat så dom börjar öppna exakt samtidigt.
7 graders förtändning.
Går kalas på tomgång. Låg och stabil. Inga misständningar.
Inte villig att varva direkt och upplevs inte som rapp.
Nåväl, gled iväg längs landsvägen här utanför. Cirka 1,5 km.
Sakta mak och lyssnade efter ljud.
Helt perfekt gick det.
Väl borta vid vändplatsen så gick jag bak för att kolla läget och då glöder ena pipan längst ut på spetsen och den blåser ur gnistor med jämna mellanrum. Kan såklart varit en samling av gnistor som samlats längst ut i pipan.
Motorn upplevdes som VARM! Termostaten hade öppnat.
Puttrade hem igen och in på lyften.
Inga gnistor då längre, men upplevdes fortfarande som VARM!
Kan tillägga att på tomgång går den så fett att ögonen tåras.
Tillägg 2 är att där inte ens satt bakre/undre gavel eller motorlucka.
Förslag på 1: Värmen 2: Rappheten 3: Varför den sköt gnistor?



