1

Hej ,helt ny i detta ,har köpt en bubbla -73 som tar in vatten på golvet  i baksätet vid batteriet
Ingen annan plats blir blött bara vid batteriplatsen ,har försökt att lokalisera var men kan inte hitta nått ställe som är blött efter sidorna ,kan det vara vid bakrutan o gallret som det kommer in
Detta sker alltså när bilen står helt stilla ,helt rakt på backen !!!
Har någon nån ide var jag ska leta ,finns det nån förbindelse in i kupen via nån värmekanal eller så ???
Alla tips är välkomna  ICQ/ab

2

kan det vara vid kromlisterna på sidan, där är hål och ska vara en gummiplopp.. kanske någon som fuskat och skippat dessa?

Du kan enkelt dra bort panelen i sidan under sidorbakrutan för att komma åt och se.. Ta det varsamt bara

3

Eller via skärminfästningen. Hål under som inte syns..

Vw typ 1 1968.
Förhoppningar att få besiktad och kunna köras i år. ICQ/ag
Sen blir det kanske en mer omfattande renovering. (urspårning) ICQ/ag

4

Kanon ,ska kolla detta direkt ,helt rådlös o varenda gång det regnar ute så blir det blött i batteriplåten !! Återkommer med svar !!

5

Kolla om du har rost i luftutsläppet vid bakrutan.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

6

Kolla höger sidoruta. Där kom det in på min 60:a.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

7

På en gammal VW jag hade en gång var jag ute för samma fenomen och där kom det in vatten mellan fotsteget och där fotsteget är infästat i själva tröskeln (det var hål där bakom men det doldes av fotsteget). Vattnet rann in i värmekanalen och ut under baksätet där batteriet stod. Vad jag letade innan jag hittade var det rann in!!
Jag plockade ur stolarna o mattorna på golvet o sen stod farsan utanför o spolade med vattenslangen på bilen medan jag satt inne i bilen o kollade var vattnet rann in.
Lycka till!

VW 1200 -60
VW 1300 -66

8

Tack för alla tips ,det blir nog att sätta sig i bilen o frugan får spola vatten o sen kolla var det läcker in någonstans ICQ/ab