2,776

vwrob skrev:
Andreas_Johansson skrev:

Har fått min motor till att gå riktigt efter massa onödigt mekande. Tänker inte säga vad felet var det är så j..la pinsamt

e inte alltid lätt o få tändkablarna på rätt eller ... ?
körde länge med 2 främre kablarna borta o fatta inte varför motorn inte varva mer än 5000 men den gick otroligt jämnt ICQ/ab

Haha jag hade inte lärt mej se skillnad på 1 och 2 haha ☺

2,777

vwtyp1fan skrev:

Här hämtat fälgarna från blästring och lagt på grundfärg ICQ/ab

Och svart färg idag ICQ/ab

http://i.imgur.com/iVNFqjR.jpg

Typ 1 59:a     Typ 3 Notchback 65:a

If it ain't broke, don't fix it!

2,778

Snyggt ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

2,779

Epic... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,780

Pappa och jag drog ut skönheten idag ICQ/ab Får väl bli ett projekttråd snart oxå.. ICQ/ad

http://i1240.photobucket.com/albums/gg499/coolajoonte/vw32371_zpsb7709fdd.jpg

http://i1240.photobucket.com/albums/gg499/coolajoonte/vw32369_zpsf345f135.jpg

Typ 1 -60 Kungliga Telestyrelsen (RIP)
Typ 1 -62 (Såld)
Typ 1 -62 Berylgrön soltakare (Såld)
Typ 1 - 65 Svart med taklucka
Volvo 144 -72 Taxi
Volvo 145 -73 Svart/vit polisbil

2,781

Var nästan klar idag,, Motorn var 10cm från sin plats i växellådan, Trycker till på domkraften, ´´Klick´´  öö vad va det som lät.. Ja då hade väl motorn vritt sig lite så nedre ena pinbulten tog i växelådsfästet,´ å Gick av... FAN! Bulten av presis innan den går in i blocket..
Hur gör jag nu..  Borra eller? Någon som gjort lika..  vad är det för gänga på desssa.
JA då var denna dagen förstörd,, Får nog ta en kall för att sörja.

"S"lowbugz 023

2,782

coolajoonte skrev:

Pappa och jag drog ut skönheten idag ICQ/ab Får väl bli ett projekttråd snart oxå.. ICQ/ad

http://i1240.photobucket.com/albums/gg499/coolajoonte/vw32371_zpsb7709fdd.jpg

http://i1240.photobucket.com/albums/gg499/coolajoonte/vw32369_zpsf345f135.jpg

Ja, du har ju tjatat 34 gånger om dagen i ett helt år nu, så till sist tröttnade jag och gav med mig.  ICQ/ab
Visst är det roligt att sonen har samma intresse som sin far. Eller vad säger ni?
Då kan han ju göra allt skitgöra.  ICQ/ab

2,783

Ehrs skrev:

Var nästan klar idag,, Motorn var 10cm från sin plats i växellådan, Trycker till på domkraften, ´´Klick´´  öö vad va det som lät.. Ja då hade väl motorn vritt sig lite så nedre ena pinbulten tog i växelådsfästet,´ å Gick av... FAN! Bulten av presis innan den går in i blocket..
Hur gör jag nu..  Borra eller? Någon som gjort lika..  vad är det för gänga på desssa.
JA då var denna dagen förstörd,, Får nog ta en kall för att sörja.

Borra hål i bulten och i med en grisapitt.
Eller om du har tillgång till svets, svetsa dit en mutter.
Brukar inte sitta så jävligt.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2,784

Har inte riktigt presenterat mig tidigare men är som många andra här VW-fantast och tänkte dela med mig av dagens händelse. Äntligen är min efterlängtade buss svenskreggad och besiktad. Nu inväntas plåtarna, sen blir det en lite tur  ICQ/ag

Post's attachments

grab5.jpg, 18.95 kb, 90 x 120
grab5.jpg 18.95 kb, 250 downloads since 2014-05-26 

2,785

LNTsplit skrev:

Har inte riktigt presenterat mig tidigare men är som många andra här VW-fantast och tänkte dela med mig av dagens händelse. Äntligen är min efterlängtade buss svenskreggad och besiktad. Nu inväntas plåtarna, sen blir det en lite tur  ICQ/ag

Grattis!!
Har du andra bilder på din fina buss!? ICQ/ab

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

2,786

Tjenixen.. Är ny här, har sedan tio år var luftkylds-lös! hade några bubblor i början av 2000-talet. Jag och en barndomskamrat hade en egen vw smedja. 2003 omkom min absolut bästa vän, ihjälkörd av ett fyllo som körde en vw t25.. Jag svor att jag aldrig mer skulle ha en gammal luftkyld.. Men nu klarar jag inte det längre, och letar efter ett bra objekt!
jag är sjukt impad av ert arbete ni lägger ner på skogsvrak etc.. Har plöjt igenom en hel del projekttrådar! Det ger massor av inspiration! Keep up the good work!

2,787

Provat på kitesurf för andra dan i rad, grymt kul ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

2,788

Haha. Var det det du skrev?? Trodde du kittade en bil eller nåt.  Default/lol

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2,789

ICQ/ag

Ät gul snö, det kan vara öl.

2,790

Firar ettårdag med min bruks 1302 idag!!! 1700 trevliga mil å många roliga stunder tillsammans, hoppas vi får många fler! Å folk som sa att sånna som dig gick inte å lita på och att du skulle va kall på insidan, men dom hade aldrig träffat dig min vän...till dom säger jag att jag tar hellre bussen än kör ny bil!

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

2,791

ANTIKDAVID skrev:

Firar ettårdag med min bruks 1302 idag!!! 1700 trevliga mil å många roliga stunder tillsammans, hoppas vi får många fler! Å folk som sa att sånna som dig gick inte å lita på och att du skulle va kall på insidan, men dom hade aldrig träffat dig min vän...till dom säger jag att jag tar hellre bussen än kör ny bil!

GRATTIS! Så himla kul att se vagnarna använda!!

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

2,792

hämtade hem denna igår Default/big_smile

Post's attachments

Attachment icon 1.jpg 886.33 kb, 76 downloads since 2014-06-07 

2,793

Fick efter tre lååånga veckor äntligen hem min kofångare till bussen från en firma. Grymt knölig, skev och bubblig såklart. Bara att vänta på en ny.../

Baywindow 2.0 -76 campinginredd
Vw T3 Buss -89 Coach

2,794

Blev klar med bussutbildningen idag. D-prov och YKB-prov fixat. Så idag fixade jag uppkörningen gick strålande.....  ICQ/ab

Har ingen bug, inte ens en Meanbug. Men jag har kalsonger. Boxer ville jag ha..........

2,795

Klavhed skrev:

Blev klar med bussutbildningen idag. D-prov och YKB-prov fixat. Så idag fixade jag uppkörningen gick strålande.....  ICQ/ab

Bra jobbat! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2,796

Idag var jag i Malmö och körde en student med ghian..
När jag stod och väntade på studenten så kom en småfull man och tittade på bilen, han kommenterade typ "fantastiskt fin bil"
Jag tyckte att jag kände igen honom, både på utseende och röst, och presis när han gått så kom jag på vem det var.....

Det var Ted Åström, Olyckan i egen hög person.......

Jag körde lite extra försiktigt efter det, alla vet ju vad som brukar hända när man träffat Olyckan....  ICQ/ag

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2,797

Alltid lika nervös, trots bara en efterkontroll av ljuset bak... ICQ/ad
Dock var det roligt att beställa tid, jag var ju så omodern så jag ringde och bokade tid.

Dialog:
Volkswagen limousine 1961?
Ja
Tyst en bra stund...
Hur lång e bilen?
??? Det är en vanlig liten bubbla
Men det står ju limousine
Ja men så heter alla
Aha annars hade vi får ta in den i lastbilshallen

Så nu vet han det... ICQ/ab

http://i1339.photobucket.com/albums/o713/christofferpers/Mobile%20Uploads/image_zpsb3ed0c32.jpg

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

2,798

Fick tillbaka min 911 från renoveringen. Ser betydligt bättre ut än när jag fick tillbaka den för ett år sedan men det är lite kvar än.
/Anders

1303S 1974
Samt Mazda MX5, Smart ED, Husqvarna & Monarscoot

2,799

Besiktad och godkänd för 2 års rullande på allmän väg  ICQ/ab

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

2,800

Var igår å visade upp 66an vid besiktningen. Lat som jag varit på sistone så gjorde jag inget annat än fixade anmärkningarna från i fjol..
Bytte vindrutan och dörrspegeln..

Höger frambroms tog för svagt samt att besiktningsmannen noterade att bakdäcken måste ändringsbesiktas å noteras i registerutdraget. (Finska bestämmelser, om däck dimension ändras mer än nån viss procent från original...) ICQ/ad

I övrigt så skröt besiktarn på bilens allmänna skick å konstaterade att den ser ut att aldrig ha blivit lappad å reparerad.. ICQ/ag

http://i45.photobucket.com/albums/f98/Hebster52/The%2066/2014-06-16%2016.15.52.jpg

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36