I juli förra året köpte jag en körbar Speedster replica. Bilen hade importerats från USA av föregående ägare. Det är troligtvis en FiberFab Speedster kaross som byggts på 80-talet och den blev troligtvis stående pga kortslutning i el-systemet. El-systemet var draget i ett rör längs bottenplattans ytterkant och drogs sedan vidare in i karossens bakre stödram där det tillslut blev kortslutning.
El-systemet var provisoriskt åtgärdat med en salig blandning av kabel med fel diametrar. Det plus att jag upptäckte att bottenplatan var renoverad på typiskt amerikansk vis dvs rostlagad genom att man poppnitat bläckplåt och laminerat med glasfiber, som sedan täckts med underreds massa. och att den här i Sverige försetts med en identitet från en buggy gjorde att jag valde att skaffa en annan bottenplatta med papper för att till slut SFRO och registreringsbesikta den som ombyggt fordon.
Den 25/8 förra året efter ett besök på Eskilstuna veterandag åkte jag för att köpa en -68 typ 1 donator som skulle få donera bottenplattan.
Några bilder på bilen vid köpe tillfället.