Hej,
Jag har byggt en ny motor och nu efter några testkörningar visar det sig att det läcker ut stötstångsröret för cyl#3 mot motorn.
Är mitt enda alternativ att ta av toppen?
Tack/Joakim
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Läckande stötstångsrör
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej,
Jag har byggt en ny motor och nu efter några testkörningar visar det sig att det läcker ut stötstångsröret för cyl#3 mot motorn.
Är mitt enda alternativ att ta av toppen?
Tack/Joakim
Kapa isär det gamla röret och sätt dit teleskop stötstångsrör istället så behöver du inte ta av toppen.
Kapa isär det gamla röret och sätt dit teleskop stötstångsrör istället så behöver du inte ta av toppen.
Sant, men det känns synd på helt nya rör.
vilka teleskoprör rekommenderar ni?
Fungerar dessa, eller är det skit?
http://www.classicvw.se/stotstangsror-1 … -nylon-8-/
surt.....ska precis byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?
surt.....ska precis byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?
Tätningen mot blocket som hamnat på sniskan. 
Lossa bultarna på toppen lite, då kan du vrida på rören lite och se om det hjälper. Kanske tärningen lägger till sig om den inte har gått sönder förstås.
Fredde.B skrev:surt.....ska precis byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?
Å va drygt... det gjorde ett par av mina med fast jag hade slängt på delbara så det var bara att byta packningen 
jh skrev:Fredde.B skrev:surt.....ska precis byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?
Å va drygt... det gjorde ett par av mina med fast jag hade slängt på delbara så det var bara att byta packningen
Ja, väldigt. Vad köpte du för delbara? /Joakim
GB skrev:jh skrev:Tätningen mot blocket som hamnat på sniskan.
Jag köpte såna svarta nylon rör, vissa säger att dom inte är nå vidare men dom har då funkat hyffsat
Fanns det inte nån här i Sverige som gjorde redigare delbara?
Logmechs rör är bra grejer
Det är tur att man bor nära rainiers verkstad, han hade teleskoprör på lager. Och jag kan meddela att det gick alldeles utmärkt att byta mot ett teleskoprör. /Joakim
jh skrev:GB skrev:Å va drygt... det gjorde ett par av mina med fast jag hade slängt på delbara så det var bara att byta packningen
Jag köpte såna svarta nylon rör, vissa säger att dom inte är nå vidare men dom har då funkat hyffsat
![]()
Fanns det inte nån här i Sverige som gjorde redigare delbara?
Tjenare GB.
hur menar du att de funkar hyffsat? Läcker lite mindre eller
Måste byta mina då de läcker som ett såll... är ju lite skillnad på pris....
GB skrev:jh skrev:Ja, väldigt. Vad köpte du för delbara? /Joakim
![]()
Fanns det inte nån här i Sverige som gjorde redigare delbara?Tjenare GB.
hur menar du att de funkar hyffsat? Läcker lite mindre eller![]()
Måste byta mina då de läcker som ett såll... är ju lite skillnad på pris....
Tja, nä dom har då funkat fint än så länge, bara man får till packningarna så dom inte går sönder
/Göran
Jag kör också med deras rör. Och lika där, så fungerar det riktigt bra hittills efter 4 års körning.
Logmechs rör är bra grejer
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Läckande stötstångsrör
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.