1

Hej,

Jag har byggt en ny motor och nu efter några testkörningar visar det sig att det läcker ut stötstångsröret för cyl#3 mot motorn.

Är mitt enda alternativ att ta av toppen?

Tack/Joakim

Typ 1 1960 - Under uppbyggnad

2

Kapa isär det gamla röret och sätt dit teleskop stötstångsrör istället så behöver du inte ta av toppen.

3

Olzzon skrev:

Kapa isär det gamla röret och sätt dit teleskop stötstångsrör istället så behöver du inte ta av toppen.

Sant, men det känns synd på helt nya rör.

4

vilka teleskoprör rekommenderar ni?

5

Fungerar dessa, eller är det skit?

http://www.classicvw.se/stotstangsror-1 … -nylon-8-/

6

surt.....ska precis  byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

7

Fredde.B skrev:

surt.....ska precis  byta stötstångsrör och hoppas att jag inte råkar ut för samma sak....va e de som läker?stötstångsröret eller en tätning?

Tätningen mot blocket som hamnat på sniskan.   ICQ/ac

8

Lossa bultarna på toppen lite, då kan du vrida på rören lite och se om det hjälper. Kanske tärningen lägger till sig om den inte har gått sönder förstås.

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

9

jh skrev:
Fredde.B skrev:

Å va drygt... det gjorde ett par av mina med fast jag hade slängt på delbara så det var bara att byta packningen  ICQ/ab

10

GB skrev:
jh skrev:
Fredde.B skrev:

Å va drygt... det gjorde ett par av mina med fast jag hade slängt på delbara så det var bara att byta packningen  ICQ/ab

Ja, väldigt. Vad köpte du för delbara? /Joakim

11

jh skrev:
GB skrev:
jh skrev:

Jag köpte såna svarta nylon rör, vissa säger att dom inte är nå vidare men dom har då funkat hyffsat  ICQ/ab
Fanns det inte nån här i Sverige som gjorde redigare delbara?

12

Logmechs rör är bra grejer

13

Det är tur att man bor nära rainiers verkstad, han hade teleskoprör på lager. Och jag kan meddela att det gick alldeles utmärkt att byta mot ett teleskoprör. /Joakim

14

GB skrev:
jh skrev:
GB skrev:

Jag köpte såna svarta nylon rör, vissa säger att dom inte är nå vidare men dom har då funkat hyffsat  ICQ/ab

Tjenare GB.
hur menar du att de funkar hyffsat? Läcker lite mindre eller  ICQ/ab
Måste byta mina då de läcker som ett såll... är ju lite skillnad på pris....

Kombi 231 -67 "Duvan" Dove Blue
Bubbla soltakare -59

SÅLDA...alldeles för många

What we do in Life, echoes in eternity

15

Gooks skrev:
GB skrev:
jh skrev:

Tjenare GB.
hur menar du att de funkar hyffsat? Läcker lite mindre eller  ICQ/ab
Måste byta mina då de läcker som ett såll... är ju lite skillnad på pris....

Tja, nä dom har då funkat fint än så länge, bara man får till packningarna så dom inte går sönder  ICQ/ad
/Göran

16

Jag kör också med deras rör. Och lika där, så fungerar det riktigt bra hittills efter 4 års körning.

Olzzon skrev:

Logmechs rör är bra grejer

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983