Ja ha ja... jag tänkte jag skulle skriva en tråd om mitt garageombygge också.
I somras bar det ju av från mitt garage på 70 m2 i Enköping och vi tog vårt pick och pack och flyttade hem till min frus hembyggd utanför Falköping. När man håller på med veteranbilar som hobby så är det ju inte något enkelt logistiskt projekt att flytta. Jag hade 5 bilar som behövde ned till nya stället. 3 kördes ned för egen maskin medans 54 barndooren och min 64 pickis fick åka långtradare! En hjälpsam granne lånade ut en lastmaskin och svärfar rattar vant in dyrgriparna:

Frugans syrra körde ena tradarn och jag en lastbil sedan söderut till nya garaget. Nya stället är betydligt större men det finns en hel del att göra. Det har tjänstgjort som hönshus och snickeri nu senast men nu måste det gipsas för att kunna vara säkert att svetsa i. Dessutom är det för dyrt att värma upp 200m2 så det blev till att börja avgränsa en del som uppvärmd del.

Jag fick tag i en motordriven port på Blocket som knappt var använd. Billigt var det också så nu var det bara att börja bygga på det som skulle bli mellanväggen mellan uppställningsdel och verkstad.

Mäter in skenor och reglar till port

Reglar uppe:
Grundar med OSB för att ha något att skruva upp prylar i. Annars är det ju mest putsade stenväggar...

Gipsat och donat:
Nu skall taket gipsas och elen dras om. Dessutom kommer farsan med en luftvärmepump till påsk och till dess måste jag försöka ha fått upp den motordrivna porten vilket inte är helt enkelt. Det är ju 100-tals delar till den och ingen monteringsbeskrivning har jag men allt är uppmärkt i alla fall.
Mer senare...