Polera! Blev fan skitfränt leuganen! 
Har VCDS/VagCom
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Volkswagen Typ 1 -1959 Rullande Projekt
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Polera! Blev fan skitfränt leuganen! 
Har börjar polera, inte spegelblankt men det är bra mycket bättre än det var innan! Lite flammigt bara + att alla rinningar börjar synas efter en hemmalack för längesen! Men vem bryr sig??
Visst är det mycket roligare att kolla på bilder?? Då kör vi ett gäng

En del glor ganska friskt när man står och fotar i stan! haha

Dagens favoriter!:

Här kan man se en liten före och efterbild! Helt okej! 

________________________________________________________________________________________
Tog även bort backspegeln på vänster sida. Om någon sitter på 2 st albert eller hagus så hojta till!
Sedan justerade jag även ratten som satt 45° för snett när man körde så nu känns det bra att hålla ratten rak! 
Efter jag spenderat några timmar i solen med bubblan och polerat så drog jag en runda i stan och såg en annan bubbla i stan, svängde förbi och snackade lite, riktigt trevligt! Verkar som det blir ett bra gäng från eskilstuna till västerås 17 maj 
Blev ju bra som jag sa 
Polerade du för hand eller? 
Delvis!
Inge polish utan bara grovpolerat!
Blev riktigt bra och snyggare utan takräcket också
men jag skulle ha monterat stötfångarhorn
I fram också.
Blev riktigt bra och snyggare utan takräcket också
men jag skulle ha monterat stötfångarhorn
I fram också.
Kanske kan bli fränt! Ska beställa en ny och rak skylt sen också och sätta på stötfångaren istället för där den hänger nu, då den skrapar i ganska duktigt om man kör på ett gupp ibland! Kanske ska köra på en liten bak också!
Sen ska jag nog sänka ett hack bak!
underbar bil.
låt folk glo på stan bara.. det gör inge..
Jag tycker det är kul 
Har bytt säkring idag och köpt ny lampa till bakljusen så båda fungerar, sen ska jag fixa ny lampa till innebelysningen också! Sen börjar det snart bli att fundera på någe ljud i bilen så man kan kan lyssna lite iallafall!
Sen, vad tror ni om att peta i en 1500 som jag har liggandes hemma?? 
Varför?
V-lådan är växlad för en 1200...
Varför?
V-lådan är växlad för en 1200...
De e fräsigt såklart! Får fundera mer på det senare!
Här händer det saker minsann när man är upptaget med annat,,, Grattis till skönheten
PS tror säkert min kompis Nicklas sitter inne med Albertspeglar nånstans i sina gömmor, finns i stan dessutom, ska jag fråga ?
Här händer det saker minsann när man är upptaget med annat,,, Grattis till skönheten
![]()
PS tror säkert min kompis Nicklas sitter inne med Albertspeglar nånstans i sina gömmor, finns i stan dessutom, ska jag fråga ?
Jatack! 
Du får hojta till när det är dags för vekoträffarna i sommar så man kan åka dit och kika på den samtidigt som man träffar andra bilar
Du får hojta till när det är dags för vekoträffarna i sommar så man kan åka dit och kika på den samtidigt som man träffar andra bilar
Absolut! Torsdagar klockan 6 vid vilsta sporthotell! Säger till när jag vet när dom börjar!
Bore riktigt nice om du kunde glida förbi!
genebe skrev:Här händer det saker minsann när man är upptaget med annat,,, Grattis till skönheten
![]()
PS tror säkert min kompis Nicklas sitter inne med Albertspeglar nånstans i sina gömmor, finns i stan dessutom, ska jag fråga ?Jatack!
Tyvärr ej till salu, sitter nu på hans 55:a 
Hellberg skrev:genebe skrev:Här händer det saker minsann när man är upptaget med annat,,, Grattis till skönheten
![]()
PS tror säkert min kompis Nicklas sitter inne med Albertspeglar nånstans i sina gömmor, finns i stan dessutom, ska jag fråga ?Jatack!
Jaha, men en 55a? Den har jag inte sett 
genebe skrev:Hellberg skrev:Jatack!
Jaha, men en 55a? Den har jag inte sett
Pm också!
Mycket trevliga bilder Jesper! 
Nu står hon i garaget och tjurar. Startmotorm bara klickar, kanske dags att kolla kolet eller jorden?
Eller det är ju ganska kul att putta igång bilar
jobbigt när det bara är uppförsbacke dock.. 
Skruva isär solenoiden däri sitter det en kontaktplatta som ska sluta kretsen så att starten ska börja snurra när ankaret drar.
Putsa upp kontaktplattan med fil o smärjelduk.
De brukar bli ganska brända efter ett tag.
Ska testa det, får bli på torsdag, ikväll har man inte tid
Vore skönt om man slapp rulla igång den till den 17e maj, träff i Västerås!
men tills dess borde det vara gjort flera gånger om..
Dra först en lång kabel direkt från batteriet till lilla pluspolen på starten....utan att tändningen är påslagen. Vill den gå då är felet inte i startmotorn.
Tog bort startmotorn och kollade kolen och smörjde lite osv, satte i den och nu funkar det. Känns inte som att problemet är löst dock, kommer nog tillbaka! Glömde ju att testa med batteriet först.
Har någonting för vita däcksidor, hur tror ni det skulle de ut?

Jag gillar också vita däcksidor, inget som egentligen behövs på din men när man inte har plåtfälgar föredrar jag nog en smalare vit rand, som på min bubbla och "Oskars blå" 
Sidor Föregående 1 2 3 4 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Volkswagen Typ 1 -1959 Rullande Projekt
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.