Rätt lustigt, köpte en relativt "ny" bil för att ha något vettigt att period-pendla långt till jobbet. Lagom till jag skall starta denna turen valde skiten att krångla, vad göra? Jo ett snabbt oljebyte på bubblan och packa om mellan bilarna. Tänk att en 50år äldre bil ska vara mer pålitlig.. Eller tja jag har ju 20mil kvar inatt så skall inte ropa hej än, men dryga 80 mil och 10 1/2 timme sträck har gått fint! 
1 2014-04-06 22:32:08 Senaste redigerad av Frederik (2014-05-01 16:42:30)
Kul!
Still going strong!
Gamla bilar ju sina värden, men någon vidare bra heljusbild blir det aldrig med originalstrålkastare, även om runda strålkastare i allmänhet ger mer ljus än rektangulära eller "rymdskeppsdesignade" morderna lyktor.
Man kan väl säga som så att det hänt en hel del på den fronten... men H4 är redan stenåldern, och xeonljus har väl snart ersatts av nånting annat, lysdioer kanske
Hann du väja för alla grävlingarna, vildsvinen och älgarna? 
Bilden ger inte riktigt rättvisa. Kör med LED konverterade extraljus och de ger jättebra upplysning av just vägren och skog. Det är enorm skillnad när jag slår av dem, då är det bara den lite röda ljuskägglan i mitten som lyser. Hel/halvljus är halogen (fusk H4) i gamla sockeln. Nu strejkar mitt högra extraljus lite också på bilden (lyser bara på halv effekt) så det blir nog en ombyggnation, men annars är mörkerkörning inga problem (förutom när man måste blända).
Tänkte nästan det, att du inte kunde hålla lödkolven i styr, ursäkta provokationen 
respect

Tuff resa. Respect!

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Grymt! 
hehe AWSOME 
Härligt resereportage!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
skönt att ha en hund vän med på resan!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Tyskarna gjorde bra grejor o du e en hård gubbe
Respekt!
Respekt!
Härliga bilder!!
Das Auto Skellefteå
Underbart! 
Trevligt ! Kul att se att folk vågar åka långt med dessa gamla vagnar !
Lycka till med resten av resan !

Heja heja 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Satan i gatan va bra det gick.
All heder åt dig. 
WOW mäktig resa.
Va de nån Kalixbo som reagerade på det faktum att du åkt så långt i en bula? Man får ju lätt den tanken att det ibland inte är nån ide att berätta för dom kommer aldrig att tro det ändå.
Trevlig reseskildring
Gillar hunden också att åka bubbla? 
Grymt...
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
30hästarn tickade på som en klocka. Tycker om att använda mina bilar ordentligt. Börjar känna igen E4 till Norrland rätt väl, blivit rätt mångs pendlingar i luftkylt till och från jobb. Tycker det är rätt bekvämt att långköra luftkylt, fast döv blir man! (Och gasad denna tur pga läckande avgas).
Voven tycker bättre att åka bubbla baksäte än kombi, fast bussen är favorit.
Schysst!