germanbug skrev:Pumpen som det handlar om är rund och är inte öppningsbar.
Jag har läst mig till via google, att man tex. kan fila något på drivstången eller att man kan lägga en eller flera extra packningar mellan pump och bakeliten.
Men allt detta blir ju då en väldig chansning på vad man får för tryck efteråt.
Jag tror att det är ett litet missförstånd när det gäller tryck kontra flöde på pumpen
Om du ändrar slagländen på pumpen så pumpar den mera mängd(flöde) av soppa (std brukar räcka till 100-120 hk minst)
Trycket som man får ut ur pumpen styrs av en ventil så man inte får förhögt tryck så inte nålventilerna inte kan stänga
Det trycket som man vill ha är cirka 0,18 bar om det är mera så orkar inte nålventilena att stänga Och då flödar det över
När det flödar över så rinner det okontrolerat ned i förgasaren Då är kan man inte bestycka dom
I värsta fall så späder man ut oljan
Ett litet tips är att man mäter upp trycket (mellan pump o förgasare )
På många efter markanads pumpar är tryck regleringen inte så bra så dom ligger förhögt typ 0,25 bar då får man sätta dit en regulator (btr) så man får ned trycket
/// Micke
Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke