På väg hem efter underbara skiddagar i Sälen. Malungstrakten, Malungsfors(?), två splitbuss-objekt, långt inne på en trädgård och en typ 181 militär, nära vägen. Någon här?
På väg hem efter underbara skiddagar i Sälen. Malungstrakten, Malungsfors(?), två splitbuss-objekt, långt inne på en trädgård och en typ 181 militär, nära vägen. Någon här?
Måste vara Sandbäck då, hajade själv till på väg hem i vintras och fick lov att åka in och hälsa
tyvärr var herrn inte hemma men både mamma och pappa var trevliga
Fast nån 181:a stod det inte där då...
jh skrev:spanade just in en väldigt fin svart ovalare på nytorgsgatan på Södermalm :-)
Någon här?Kan vara min jobbarpolare som besiktigade sin -56a i går, vilket gick bra!
Den bilen har stått i garaget länge och jag har tjatat på att han ska göra klart så han får köra nån gång. BRM och en Albertspegel? I så fall var det nog den!
Yes, både BRM och Albertspegel 
104 2014-04-28 08:55:09 Senaste redigerad av GB63VW62 (2014-04-28 14:32:59)
GB63VW62 skrev:jh skrev:spanade just in en väldigt fin svart ovalare på nytorgsgatan på Södermalm :-)
Någon här?Kan vara min jobbarpolare som besiktigade sin -56a i går, vilket gick bra!
Den bilen har stått i garaget länge och jag har tjatat på att han ska göra klart så han får köra nån gång. BRM och en Albertspegel? I så fall var det nog den!Yes, både BRM och Albertspegel
Japp det är polarns! Undrar om han besade utan framskylt också 
Han hänger inte här ännu, men behöver så att han lär sig meka VW 
Japp det hade han gjort men det var inga problem,han hade inte tänkt på att skylten saknades

58a va det nog, har sett den några gånger förut 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Sitter på Max vid västerleden i Eskilstuna. Åker förbi en bil med släp, på släpet är en ghia-kaross i grönaktig färg påväg mot Göteborgshållet 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Bergau skrev:Såg "Bay Café" när den stannat till vid McDonalds i Årsta. Samtidigt som vi i V-Dubs hade möte. Så jag antar att Jonas fått den såld?
Japp, det gick faktiskt riktigt fort - från annons till pengar-på-kontot på mindre än 48 timmar. En riktigt rolig entreprenör-duo i Stockholm som köpte den. De kommer fortsätta på caféspåret:
http://instagram.com/thebaycafe
https://www.facebook.com/pages/Thebayca … 5715233524
Jag är galet nöjd med både affären samt Herrar Jesper & Tobbe som nu driver projektet vidare. Det var en hel del intresse från Belgien, Tyskland och England med svenskarna var faktiskt först
Roligt att åket blir kvar i Sverige samt att café-idén får leva vidare. Tack boys!
Tack för att du sålde den till 08
har du någon mail till dem? Vore kul att prata lite 
108 2014-04-29 13:25:17 Senaste redigerad av ju11e (2014-04-29 14:39:31)
Såg en silvermetallic, 1303s eller om det var en 1302 på raksträckan vid Vreta på väg mot Motala.
Såg även en grå/blå split pic-up på Vreta parkeringen
Har VCDS/VagCom
Mötte en vit 1302 strax norr om Jönköping .
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Mötte en vit Typ1 cab på biltrailer som åkte norrut på E4 mellan Iggesund och Hudik i morse. Hann varken ta en bild eller se om det var en äkta cab eller hembygge. Man var ju lite trött som vanligt vid 6.30 
goopher skrev:Bergau skrev:Såg "Bay Café" när den stannat till vid McDonalds i Årsta. Samtidigt som vi i V-Dubs hade möte. Så jag antar att Jonas fått den såld?
Japp, det gick faktiskt riktigt fort - från annons till pengar-på-kontot på mindre än 48 timmar. En riktigt rolig entreprenör-duo i Stockholm som köpte den. De kommer fortsätta på caféspåret:
Jag är galet nöjd med både affären samt Herrar Jesper & Tobbe som nu driver projektet vidare. Det var en hel del intresse från Belgien, Tyskland och England med svenskarna var faktiskt först
Roligt att åket blir kvar i Sverige samt att café-idén får leva vidare. Tack boys!
![]()
PM:a dem via deras FB-sida. De är sjukt skillade i det här med sociala medier 
Bergau skrev:goopher skrev:Japp, det gick faktiskt riktigt fort - från annons till pengar-på-kontot på mindre än 48 timmar. En riktigt rolig entreprenör-duo i Stockholm som köpte den. De kommer fortsätta på caféspåret:
![]()
PM:a dem via deras FB-sida. De är sjukt skillade i det här med sociala medier
Okej!
Det står en en söt liten buss på en garageuppfart till en villa nära Sockenplan (Enskede/södra Sthlm). Blå med vitt härligt patinerat tak. Någon här som vet mer om den bussen? Ser helt "rätt" ut.
Det står en en söt liten buss på en garageuppfart till en villa nära Sockenplan (Enskede/södra Sthlm). Blå med vitt härligt patinerat tak. Någon här som vet mer om den bussen? Ser helt "rätt" ut.
Jag hade inte med mig någon kamera med mig när jag "spotade" den, och postade från mobilen i går. Tog screen shots från datorn nu istället.

Söt va! =D
115 2014-04-30 19:26:48 Senaste redigerad av Patte (2014-04-30 19:29:27)
Sitter på Max vid västerleden i Eskilstuna. Åker förbi en bil med släp, på släpet är en ghia-kaross i grönaktig färg påväg mot Göteborgshållet
Den var nog på väg till Västerås 
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo
Voff skrev:Det står en en söt liten buss på en garageuppfart till en villa nära Sockenplan (Enskede/södra Sthlm). Blå med vitt härligt patinerat tak. Någon här som vet mer om den bussen? Ser helt "rätt" ut.
Jag hade inte med mig någon kamera med mig när jag "spotade" den, och postade från mobilen i går. Tog screen shots från datorn nu istället.
Söt va!
Jo den har man synat
Svart typ1 med vit gangsterkeps(?!) o klistermärken i bakre sidorutor siktades på E4 norrut vid Skåneporten vid 13tiden idag.
Ljusblå 356 Speedster på släp i södergående riktning siktades på E4 söder om Ljungby idag vid 16tiden.
Såg en Transporter(?) med en svart bubbla på släp körandes söderut på e6an utanför Löddeköpinge för några minuter sedan. Någon som känner igen sig? 

...
Jo den har man synat
Har den varit ute till försäljning?
Hellberg skrev:Sitter på Max vid västerleden i Eskilstuna. Åker förbi en bil med släp, på släpet är en ghia-kaross i grönaktig färg påväg mot Göteborgshållet
Christers? (Vw117)
Ragtop 60 No name
Patte skrev:Hellberg skrev:Sitter på Max vid västerleden i Eskilstuna. Åker förbi en bil med släp, på släpet är en ghia-kaross i grönaktig färg påväg mot Göteborgshållet
Christers? (Vw117)
Nope, troligtvis Niklas ghia
Fick trevligt hembesök utav Claes idag (tack för leveransen) när han var ute o visade Tomas guldkusten. Givetvis åkte dem ståndsmässigt!
Fortfarande ingen bakruta?? 
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.
Fortfarande ingen bakruta??
Nope! ingen bakruta, den bussen är luftkyld på flera olika sätt….