Sågs dock inte på vägen men endå! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Luftkyld carspotting 2014

Sågs dock inte på vägen men endå! 
Ännu en stillastående luftkyld bil 2014 
Denna bussen står på teknik&sjöfartsmuseet(tekniska museet) i Malmö
Där finns även en trevlig ghia trampbil 
På infoskylten står det att den är handgjord 1957, men det tvivlar jag på
isf kunde byggaren se in i framtiden...
Den skarpögde ser även en fin 356 från 1959 på bilden 
På infoskylten står det att den är handgjord 1957, men det tvivlar jag påisf kunde byggaren se in i framtiden...
När gjordes första ghian? Va inte det 1955 eller när var det? Eller är det någon form som skiljer sig? 
På infoskylten står det att den är handgjord 1957, men det tvivlar jag påisf kunde byggaren se in i framtiden...
Det är ju en owlight med nyare luftintagen..... Kan ju vara någon pappa som moderniserat den typ 1960, för att slippa skämmas över att ungen har en gammal trampbil.... 
aah okej 
lasslo skrev:Där finns även en trevlig ghia trampbil
Det är ju en owlight med nyare luftintagen..... Kan ju vara någon pappa som moderniserat den typ 1960, för att slippa skämmas över att ungen har en gammal trampbil....

http://s880.photobucket.com/user/cresce … 3&o=4. En färgglad buss som stog i Gullbrandstorp, Halmstad i höstas. Är det någon här som äger den?
Det här var ju en trevlig syn idag! 

mint
Det här var ju en trevlig syn idag!
Ja verkligen en smakfull buss, även snygga bilder! var är vintern så mild?
Alltså QTH? det står "MC" på en nationsdekal i bakrutan, och det är väl Monaco..!?
En mindre botanisk trädgård i baksätet, bättre passagerare är svåra att uppbringa, klagar sällan på fordonets framförande
.
Olzzon skrev:Det här var ju en trevlig syn idag!
Alltså QTH? det står "MC" på en nationsdekal i bakrutan, och det är väl Monaco..!?En mindre botanisk trädgård i baksätet, bättre passagerare är svåra att uppbringa, klagar sällan på fordonets framförande
.
Hastigt tagna med min galaxy s4
"vintern" tillbringas i Sydney - Australien så en hel del roliga bilar går att skåda var dag. Eftersom bussen är vänsterstyrd är det nog en import.
Denna står på Tekniska museet i Stockholm, och markerar revir...

Denna står på Tekniska museet i Stockholm, och markerar revir...
Det stod en likadan på tekniska museet i danmark när jag var där förra vintern eller kan det vara samma?
Nej det är väl inte samma, detta är väl VAG:s -46:a, den i Danmark är en -47:a om jag kommer ihåg rätt.
Kan skatta mig lycklig. Såg en vit Porsche 356 på E18 mitt i Västerås idag vid runt 3 tiden... var påväg mot Stockholms hållet.
MUMS!
Var ute och åkte på E20 nyss, en mattsvart 1303 med störtbur, uppkastad på trailer, dragbil var nån blankare svart amerikansk eller japansk SUV. I höjd med Fräntorp, Sävedalen, på väg österut vid 09.15 ungefär.
Björn J. skrev:Olzzon skrev:Det här var ju en trevlig syn idag!
Alltså QTH? det står "MC" på en nationsdekal i bakrutan, och det är väl Monaco..!?En mindre botanisk trädgård i baksätet, bättre passagerare är svåra att uppbringa, klagar sällan på fordonets framförande
.
Hastigt tagna med min galaxy s4
"vintern" tillbringas i Sydney - Australien så en hel del roliga bilar går att skåda var dag. Eftersom bussen är vänsterstyrd är det nog en import.
Tack för svaret.
Import från Monaco kanske... Nummerskyltarna ser ju sydeuropeiska ut.
Fyller på från dagens morgonpromenad genom en stadsfestival här i Sydney

Thailand kl 21.30 am! 

Ganska säker på att det är samma bubbla jag såg, den bruna/rostiga bubblan i bilden i stan för några minuter sedan! 
Anders Landeborn Eskilstuna 
Anders Landeborn Eskilstuna
Jasså 
Boxerville » Babbel / offtopic » Luftkyld carspotting 2014
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.