theaustin666 skrev:bättre jag får den motorn i min bubbla

Du ska ju ha i en frisk 1600 vad jag har hört... räcker och blir över med tanke på din "höjd över havet"
easos skrev:Så jäkla imponerad alltså ! Vilken perfektionist du är.... på ett bra sätt såklart ! 
Ja, denna bussen känns som en keeper
Nerlagd tid går ju inte att få igen på något annat sätt än körgjädje... Sen har det varit mycket -gör om gör rätt- Som t.ex. ventilationen i ventilkåporna.
Tog initialt ett par gummislangar som satt med vanliga slangklämmor på nipplar man satte fast i ett hål i kåpan. "Det räcker fint", inte...
En slang lossnade, droppade olja ner på värmekammaren och sedan doftade det gott inne i bussen av oljekoks vid körning, därav 90 graders AN8 på kåpan nu, osv.
pompejus skrev:Ser riktigt trevligt ut..så meksugen jag blir.. 
Tanx dude. Att meka är det enda som hjälper i längden
Igår var det enda jag fick gjort efter en hästedag på jobbet, att koppla bränslet till värmaren och rengöra växellådan.
Svängde förbi lokala hydraulikfirman på väg till garaget och tänkte dom kunde klämma på nippeln för bränslepumpen på AN6röret. Han förklarade att om pumpen skulle fungera så behövdes en slang med 2 mm invändigt hål, och det var ju inte direkt det jag hade...
Så nu sitter det en 6mm slangstump med två klämmor som håller ett plaströr med 2mm invändigt hål mot nippeln. Över det har jag satt en 8mm slang som skydd för det klena röret. Sen sittter en övergång från 6 till 8mm innan sista 20 cm innan tank.
Hoppas detta fungerar. Ett filter på denna linan saknas, sitter ju endast strumpan ovan tankanslutningen på väg till värmaren, åt andra hållet förresten, till förgasarna sitter det nätfilter i bränslepumpen, ett pappersfilter i regulatorn och ett nätfilter i varje förgasare.
Hmm...
Växellådan gjorde jag rent för ett tag sen med avfettning och stålborste, blev sådär. ärg i massor och färgdammet kvar sen lackeringen även efter rengöring, hoplöst.(se startmotorn som ligger på golvet på kommande bild)
Hursomhelst, hade hört att linolja var the shit om man inte ville måla lådan. Färg fäster kasst på magesium m.m. Så jag smorde in lådan med kokt linolja. Satt väl nån timme innan jag lossade noskonen för bytte av mässingsbussning vid hockeyklubban, och växellådsolja rann över hela lådan imed att den stod upprätt. På med avfettning för att få "ren"lådan igen, och jag använde en mässingsborste från fultema och då j-vlar! vilket det nu var som gjorde det, linolja, växellådsolja, borsten eller kombinationen av tidigare nämnda, rent blev det där det fick sig en omgång med borsten.
Så jag skrubbade resten av kvällen.
Idag efter jobbet (kl 12.00) så blåste det 13-17m/s syd, 135knutar på E6 hem för att hinna ut på vattnet innan ösregnet som skulle komma på EM, polisen kom upp i rumpan med blåljus och blink så jag svängde över i högerfil och då passerar dom bara i hög fart med blåljusen av
var tydligen nåt annat som var viktigare än mig
tre timmar togöverriggad vindsufing på hemma spoten, seglade jämsides med en tanker som hämtat ammoniak på industrin i Stenungsund, satte nog det högsta hoppet hittills på detta ställe
Väl i garaget började jag med elen till värmaren, men dagen tog ut sin rätt i form av trötthet, och jag plåtade lite istället och åkte hem.
Micke var flitigast idag som svetsade fast ANnippeln med en rörstump på kåpan, your the man!
lite foton då i hopplös oordning...
//Daniel
Post's attachments
IMG_2553.jpg 68.64 kb, 200 downloads since 2014-04-17

IMG_2554.jpg 191.85 kb, 227 downloads since 2014-04-17

IMG_2557.jpg 186.12 kb, 214 downloads since 2014-04-17

IMG_2558.jpg 167.91 kb, 221 downloads since 2014-04-17

IMG_2560.jpg 183.8 kb, 230 downloads since 2014-04-17