Tjenare!
Jag tänkte dela med mig av mitt första bubbla-projekt någonsin, jag har kommit en bit på väg men kan behöva alla tips jag kan få
Köpte ett påbörjat projekt av en bekant som inte fann tiden längre, den var uppsvetsad och nylackad förutom de lösa plåtarna.
Han hade även påbörjat en lite "äldrefiering" genom att montera trumbromsar med stora bultcirkeln runt om bl.a.
Jag tänkte förtsätta lite på den vägen. Är inte ute efter ett strikt originalstuk, men ändå lite sköna gamla detaljer, go höjd med lite bredare baksulor.
/Magnus
På väg de 15km hem efter köpet (Integralhjälm satt fint då alla rutor var ur)
Provmonterar nyinköpta skärmar och bakljus
Originaldörrarna som svetsades och lackades, svetsade igen hålet för backspegeln då jag ville ha en i gånggärnet istället.
Jag bygger inte om fästena till stötfångarjärnen utan kör på dessa istället
Motorluckan färdig
Satte fast plåten med kardborreband så jag slapp borra, samt fick byta ut glödlampan som ju var 6v

Nylackat!
Valde en BMW Bronze metallic, tror den kommer göra sig bra till bilen i övrigt.
Det fick bli nya däck runt om då dom som var med bilen till bakhjulen var allt för mycket sprickor i.

Flytt
Byte av boende, även garage. Då stod bygget still ett bra tag då det nya garaget skulle göras iordning.
Början på fortsättningen
Efter några månaders stillestånd är äntligen bygget igång igen
Byte av gångjärnssprint för äldre backspegel
Den satt ju kan man säga, började med skruvstäd och en lite lagerkula som tryckte på sprinten. Sen kunde vi gå över till en avdragare men den gick fortfarande riktigt tungt. Själklart kom man inte ifrån små lackskador då jag inte var så förutseende och gjorde jobbet innan lack...
Nu sitter den nya sprinten med gänga i toppen på plats.

Provmontering av stötfångarfäste
Dessa fick jag dela då jag ville ha de små äldre hålen, fast i linje med originalinfästning i innerskärmarna.
Det är väl i stora drag där jag är i mitt nybörjarbygge idag, på återseende! 

Det får bli nya tag imorgon!