26

Dom tidiga har ingen bakre stötfångare. Det är nog lättast att känna igen dom på det.

Den här bussen kommer från Hedemora. Det är kanske den du har kort på ?

http://i43.tinypic.com/maijgh.jpg

27

Nej, det är inte samma buss.
Den bild jag har är gammal.

Jag tycker man ser skymten av en bakstötfångare, men takfönstren sitter ändå djupt.

Jag ska försöka redigera bilden och lägga upp.

28

Bild.

Post's attachments

Vw-buss-säter-a.jpg, 606.47 kb, 1762 x 1794
Vw-buss-säter-a.jpg 606.47 kb, 200 downloads since 2014-04-13 

29

Oj, coolt. 

Jo, det är en tidig utan bakre stötfångare. Det som skymtar är kromlisten. Den sitter direkt på karossen då dom saknar stötfångare.

Du får kolla om du kan urskilja nummerplåten på originalbilden, så är det ju bara att börja spåra   ICQ/ad

Här är en bild på en tidig.

http://barndoor.dk/images/20-014398b.jpg

30

Demian skrev:

Oj, coolt. 

Jo, det är en tidig utan bakre stötfångare. Det som skymtar är kromlisten. Den sitter direkt på karossen då dom saknar stötfångare.

Du får kolla om du kan urskilja nummerplåten på originalbilden, så är det ju bara att börja spåra   ICQ/ad

Här är en bild på en tidig.

http://barndoor.dk/images/20-014398b.jpg

Borde inte takfönstren sitta djupt på denna?

Eller ser jag helt åt h-e?  Default/hmm

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

31

Jodå, du ser nog rätt.

Om jag inte minns fel så är det här världens äldsta barndoorlyx. Problemet är att nån har gjort ett hopplock för ca 15-20? år sedan. Nån har tagit identiteten från en tidig lyx och satt den på en senare eller nått liknande. Jag minns inte historien exakt. Jag läste om det på nått forum. Förmodligen theSamba eller SSVC.
Men det är mycket som är fel i alla fall.

32

Demian, vad hände med lyxen i Hedemora, såldes till England eller hur var det??? Var med o bjöd lite på den när den var till salu.....har för mig att jag hoppade av när den gick över 15000....... inte mitt bästa beslut  Default/lol

33

Jag har ingen aning om vad som hänt med lyxen. Den såldes innan jag hann nörda ner mig i Vw. Men den gick väl till England. Owen har den på sin hemsida, så det var kanske han som köpte den. Den verkar inte ha kommit ut än.

Vart var den utannonserad någonstans?

34

Det sista jag såg/hörde av den var att den är helt upplagad och fått grundfärg på sig. Och ja, den är i UK
har letat efter bilder men inte hittat dom igen....

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

35

Kan den ha passerat via uppsala på väg till uk? Tycks ha snappat upp det. Kanske vw faan kan bekräfta eller dementera?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

36

Demian skrev:

Vart var den utannonserad någonstans?

Vad jag kommer ihåg så var den inte utannonserad utan dåvarande ägaren ringde på nån köpesannons för VW prylar jag hade i nån tidning men sen ringde han till fler å då spred sig ryktet.

37

När, i tid, skedde den här försäljningen?

38

96-97 nånting har jag för mig.