1 2014-02-23 18:17:24 Senaste redigerad av Demian (2014-02-23 18:23:12)
"Har ni fest, eller?" 
Vilket adrenalinpåslag han lär ha haft när han hittade den. Sjukt ball.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Tror ni det finns en barndoor samba här i Sverige då?
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Har ju Demian 
Det finns fyra kända barndoorlyxar i Sverige.
Men ingen tidig modell. Dom tidiga är ganska unik med bla mer försänkta takfönster och det finns kanske 10-20 kända i världen.
Man ska gå till botten med alla tips!

Andra barndoorlyxen från Grekland på kort tid. Dags att ringa släkten...
Men ingen tidig modell. Dom tidiga är ganska unik med bla mer försänkta takfönster och det finns kanske 10-20 kända i världen.
Ja, det borde kanske finnas fler okända kanske.. det är lite gömd mystik över okända bussar 
She thought she was a cleaner
But she was a frying pan
Jag har tafsat på en BD lyx på en skrot här i Sverige. Den hade hörnrutor av plexi...
Ah, fler som sett tråden på SSVC!
Pratade med Bengt om denna tidigare i veckan
Om jag förstod det rätt så är en '51 lyx extremt ovanlig då dom officiellt började säljas som '52. Dessutom så hade '51 vitt tak 
http://www.eurobox-vw.com/51.htm
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Jag har tafsat på en BD lyx på en skrot här i Sverige. Den hade hörnrutor av plexi...
Var det den som stod på skroten i Hurva för några år sen..
Snabb länkar till projekt trådar: Pippi gul Callook med soltak (o\_/o) & Vit 75:a Bay-panel dubbeldörr |o \/ o|
Nix, det var mellan Eksjö o Kisa.
15 2014-02-25 22:53:56 Senaste redigerad av lasslo (2014-02-25 23:00:50)
Det ska ha stått/legat på sidan en 23 fönsters på en skrot i holmea, mellan Klågerup och Svedala i början av 90 talet. Vet du nått om den Tomas?
Det var nog en vanlig lyx, ingen gammal trist barndoor 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Underbart avslappnad bärgning, ensam i en sunkig audi o en rutten släpvagn utan gps genom europa. lite skillnad mot hellikotrar o halva försvaret som vissa använder. 
Lasslo, den vet jag inte nåt om. Men det låg ju en rosa o vit -62a lyx i en trädgård i Hästveda...men den är historia nu.
Bröderna Gravert (väldigt hemliga snubbar från nv Skåne) köpte ju för mindre än 5 år sen en 52:a lyx av en gammal polis i Källna för en spottstyver, denna o ett par andra 50-tals bussar ska stå i en lada i Hyllinge...enligt hörsägen.
Denna bussen är nog väldigt okänd bland BD-diggare i vårat land....för att inte säga obefintlig.
Spännande! Då får du ta och luska fram lite info då...
Jag vet mer, vill bara inte basunera ut det här...
Jag vet mer, vill bara inte basunera ut det här...
Tänk om det är lyxen från boken då de kör från Nordkap till Kap-Horn...
Hmm mellan Eksjö och Kisa ? I Rumskulla då eller ..Tomas ?
Nej, Österbymo.
Andra barndoorlyxen från Grekland på kort tid. Dags att ringa släkten...
Haha, bäst man håller koll när man är nere.. Min mormor bor på byggden.. Så det skall eftersökas där nere (y)
Jag hittade en gammal bild på en lyxbuss från Säter.
Hur ser man skillnaden på om det är en tidig modell?