Öppnade en julklapp i garaget i helgen. Hade ju fått i julklapp av frun att vara en hel helg i garaget. Det tog jag ut i helgen som var. Gud vad saker tar tid. Körde ensam på lördagen. Jag började med att bygga om en soffa från en sen 50-tals pickis så att den passar i BD:n.

I det fina vädret som var så gällde det ju också att passa på att lacka ute. Så det slipades av kofångare och byggdes ihop en bra bakre kofångare utifrån en dålig bakre och en dålig främre
sedan fick allt epoxiprimer på som spackelgrund.
Dessutom hade min tank vart uppe hos Kuus på en syradoppningssession så den fick sig lite epoxiprimer den med. Stort tack till Kuus!

På söndagen fick jag hjälp och då var vi tre personer som körde på i garaget. Inför detta så radades det upp en del mysiga delar:

Det var klart kul att få montera på alla delar man samlat på sig under en tid. Nicke och Gusten åkte på det kanske otacksamma uppdraget att montera rutor. Det var ju ingen lek alltså. Dels att plocka ihop poputrutan men även att få i bakrutan. Den bråkade som tusan. Men efter en välbehövlig lunchrast poppade den ju tillslut i.
Stort tack Nicke och Gusten!

Jag kopplade in en flång ny startmotor och fixade matning från batteriet med jordfläta och kabel samt började koppla all el till en pod som jag fått lånat. Stort tack till Gurra och Björn för hjälpen. Nu väntar jag bara på 12V lampor till podden samt ett till 12V->6V effektmotstånd till torkaren. Efter det kan allt testas. Tack även 25hp-mannen för pilreglaget! Fabrik interriors stod för listen mellan pod och rutram. Bengt N skall ha tack också för att han mallat av en framruta som nu skall skäras till.

Det går lättare när man får lite hjälp och stöd från vänner och kamrater!
Efter att vi luftat bromsarna så provade jag att behandla mattan med Glycerol och rödsprit. Vilken glans man fick upp.

Kvar att göra nu:
Ny lista 2014-03-31
5) Regbesiktning
6) Ny framruta vänster
7) Effektmotstånd till torkarmotor
10) Delar till podden
19) Fyll på växellådsolja
20) Skruva ihop resten av motorn
21) Hastighetsmätarwire
24) Spackla och blenda in reparationer
31) Tillverka bakre stötdämparfäste
34) Spackla och lacka kofångare
35) Fixa kofångarfästen främre
35) Inspektionslucka växelförare.
38) Hjulinställning
41) Fylla olja i snäckväxel
42) Motorluckan - fjädern.
44) Justera pil höger sida
45) Montera urtrampningslager
46) Ställa ut bromsbackar bak
47) Prova lufta om bromsar bak
48) Vä framruta
49) Batterifäste
50) Dra hjullager fram
51) Dra stora hjulmuttern bak till moment
52) Fästa upp handbromswiren x 2
53) Fixa en till skruv till lyktan fram
54) Gummitätningar baklyktor
55) Montera sidospegel + tillverka hållare till spegel.
56) Karrosserikit invändigt lastutrymme
Alte Liebe rostet nicht!