26 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-03-27 10:02:14)

Denna har tydligen hydrauliska lyftare? När jag fixade till min GE motor till min fd. enkelhytt läste jag nånstans nån detaljerad beskrivning om hur man får liv i gamla hydraullyftare. Bla. skulle man se till att få den ordentligt luftade innan man monterar dom i motorn.

Kan kolla om jag hittar beskrivningen igen.

Härligt buss må jag säga!  ICQ/ag

Edit: Hittade instruktionen.
http://www.ratwell.com/technical/HydraulicLifters.html

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

27 Senaste redigerad av Hidsmekolek (2014-03-27 19:25:18)

Tycker att jag gjorde rent och fyllde med olja efter alla konstens regler, och det funkade ju vid första uppstart..  ICQ/ad
Och jag blev ju förvarnad om att det kanske inte skulle funka så länge med..
Nåja, ska prova nån sväng om det blir väder i helgen.  ICQ/ab
För de e ju trevligt att åka buss!  ICQ/ag

28

Har du kollat alla bränsleslangar?  Dom lever ett tufft liv i det varma motorutrymmet på en luftkyld motor kan sluta med brand! Hur blev växlarna efter du satte dit bussningen? Just ja bytte du alla slangbitar till tankluftningen är en källa till lukt med finns rätt många men du kanske inte har problem med det längre?

Fin omhändertagen buss!  Har själv en 75a med 2l dubbelförgasare ett helvete att få att gå bra. Skönt att åka buss va? Man är så fruktansvärt flexibel går fort att åka vidare efter ha stannat för att sova!

29 Senaste redigerad av Hidsmekolek (2014-05-11 20:46:49)

Har bytt ALLA slangar (utom nån vinkel till vevhusventilationen) i och runt motor och tank..  ICQ/ab
Just bränsleslangarna på insprutmotorerna borde man nog byta/kolla med nåt års intervall,
bränsletrycket är ju bortåt tio gånger det på förgasarmotorer..

Växellänkaget blev helt ok, mycket bättre känsla i spaken..

Tankade fullt för första gången idag, helt luktfritt i bussen!  ICQ/ag
Motorn går betydligt bättre än innan åxå!