1

Stämmer det att det kan fungera att få snabbare utväxling (färre varv på ratten) på styrningen om man förlänger pitman-armen?

Spelar det i så fall någon roll var någonstans man förlänger den? Det hade ju varit smidigast om man kan sätta förlängningarna utanför styrleds-infästningarna så att man kan behålla samma längd på styrstagen.

Detta gäller en 1303.

Fat chick fanatic

2

Finns färdig "quick-steer-bricka" att bulta på mellan styrstag och arm.
Funkar bra, men bilprovningen kan ha synpunkter ?

3

Om den 1303 du funderar omkring har kuggstångsstyrning går det inte annars så finns detta:

https://www.v-dubstore.com/product-p/e22-2824.htm

Inte för pitman men WTF..

S

4

Banansvamp skrev:

Stämmer det att det kan fungera att få snabbare utväxling (färre varv på ratten) på styrningen om man förlänger pitman-armen?

Spelar det i så fall någon roll var någonstans man förlänger den? Det hade ju varit smidigast om man kan sätta förlängningarna utanför styrleds-infästningarna så att man kan behålla samma längd på styrstagen.

Detta gäller en 1303.

Jag har för mej att vi kortade dom i folkrace en gång i tiden

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

5

mettis skrev:

Finns färdig "quick-steer-bricka" att bulta på mellan styrstag och arm.
Funkar bra, men bilprovningen kan ha synpunkter ?

Kan ju erkänna att jag har denna på min gula Buggy....;-)

http://i.imgur.com/y6XGMYS.jpg

6

Tack för många snabba svar. Det är inte kuggstångstyrning.

Jag visste inte att det fanns färdiga kit för detta ändamålet. Verkar ju helt klart lovande :-)

Fat chick fanatic

7

Hm jag är dock lite tveksam till om den brickan fungerar på en 1303? Tycker det ser väldigt annorlunda ut jämfört med hur det ser ut på en 1303 :-)

Fat chick fanatic

8

Nej på en 1302/03 fungerar inte detta trick.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

9

Är det någon som har erfarenhet av denna "bricka" här på forumet till en bubbla?

Lite nyfiken på hur egenskaperna blir. Blir det hemskt vingligt och direktstyrt?

Ordentligt trådlyft ICQ/ad