1

Jag börjar bli trött på att samla gamla delar som jag endå aldrig använder ICQ/ab

Ser du nått på bilderna som du behöver så lägg ett bud.
Jag är inte dyr, jag blir bara glad om grejorna kommer till användning.

Mer grejor finns, jag drog bara fram lite på måfå ICQ/ad

http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/image_zpsf453f0db.jpg
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/image_zpsa17f177c.jpg
http://i1252.photobucket.com/albums/hh574/lasslo1/image_zpscf529afa.jpg

Grejorna finns utanför Löddeköpinge i Skåne. Folk som hämtar kan få lite bonusskrot med sig hem ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Just det, etern är från en gammal Saab, men det finns relä, timer och grejor som kanske kan vara av intresse.

Buss 65
Ghia 57

3

Har du någon förgasare till 1600 bubbla motor i riktigt bra skick liggandes?

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

4

finns det någon luftrenare/filter till en typ3 motor, enkelförgasare ICQ/ab
mvh

5

Tyvärr ingen luftrenare till typ3 enkelförgasare. Tror jag har en för dubbelförgasare, nånstans..

Herbie - jag har haft flera 34 förgasare i bra skick, men jag tror att dom är slut. Jag tar en koll i helgen.

Buss 65
Ghia 57

6

Hoppas du har! ICQ/ag

Typ2 1953 barndoor 11W, Typ2 1961 panel, Typ2 1968 buss,
Typ1 1963 soltak (Herbie), Karmann ghia 1967 m.m.

7

Vad är det för ebermodell och vad har den suttit i?

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

8

passar bromsskölden till min 69 måntro?
du sitter inte på några fula navkapslar till 4 bult?

9

Etern heter nog BL2 och har som sagt suttit i en gammal Saab. Men den är enl uppgift utplockad ur en 74 buss ICQ/ab

Jag tror att bromsskölden är från en baybuss? Men jag är inte säker. Du kan ju komma förbi och kolla på den Anders. Du kanske känner igen den?

Jag kollar upp och skriver ner vilka förgasare jag har i bra skick.

Buss 65
Ghia 57

10

Det mesta från bilderna ligger kvar, hittar du nått du behöver så hojta till  Default/yikes

Buss 65
Ghia 57

11

Stötfångarjärnen.. passar typ1 bak kanske?

12

Det gör dom säkert ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

13

Hej, vad har du för förgasare? letar efter 30 pict 2 12v eller 2 likadana av annan modell.
Mvh Hacke

14

50 lapp för båda?

15

Några vacumlösa fördelare?

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

16 Senaste redigerad av ju11e (2014-03-19 17:20:44)

har du någon vacumklocka?

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

17

Jag kan ju skruva bort en vacuumklocka från en fördelare och sälja den till ju11e. Sen kan jag sälja fördelaren till bergau, som vacuumlös ICQ/ad

Nä, jag har inga extra vacuumlösa fördelare.

Vaccumklockor har jag på fördelarna, men det är väl viktigt att man har rätt klocka till rätt motor/förgasare?

Buss 65
Ghia 57

18

Anders - en femtiolapp blir jag inte glad av, ge mig ett par pilsner istället. Det har jag mer nytta av ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

19

lasslo skrev:

Jag kan ju skruva bort en vacuumklocka från en fördelare och sälja den till ju11e. Sen kan jag sälja fördelaren till bergau, som vacuumlös ICQ/ad

Vaccumklockor har jag på fördelarna, men det är väl viktigt att man har rätt klocka till rätt motor/förgasare?

HA! En möjlighet ja ICQ/ae

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

20

lasslo skrev:

Default/lol

Japp! Fördelare: Bosch 113 905 205 AL Nr på klockan: 461 o den ska vara hel helst då min läcker ICQ/ac går som en potta skit

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

21

Har du några inredningsgrejor eller bara "skrot" som du skriver ICQ/ab

Vw 1302

22 Senaste redigerad av Frederik (2014-03-19 22:46:42)

ju11e skrev:
lasslo skrev:

Default/lol

Japp! Fördelare: Bosch 113 905 205 AL Nr på klockan: 461 o den ska vara hel helst då min läcker ICQ/ac går som en potta skit

Annars om lasslo har en vw 043905205 (Bosch 0 231 170 034) så kan du köpa/ byta hela fördelaren, den har samma kurva som "AL" och fungerar som ersättnings. Bytydligt lättare att hitta klocka till också (även ny). Annars gillar jag (personligen och amatörmässigt) AL fördelaren, känns väldigt välbyggd.

23

Lasslo du har Pm

Mvh Återfall

Ps. Om du kör på en lång resa med din gamla vw ,fyll då en resväska med reservdelar.

24 Senaste redigerad av ju11e (2014-03-20 07:43:45)

Frederik skrev:
ju11e skrev:
lasslo skrev:

Default/lol

Annars om lasslo har en vw 043905205 (Bosch 0 231 170 034) så kan du köpa/ byta hela fördelaren, den har samma kurva som "AL" och fungerar som ersättnings. Bytydligt lättare att hitta klocka till också (även ny).
Annars gillar jag (personligen och amatörmässigt) AL fördelaren, känns väldigt välbyggd.

Problemet är ju att jag har ju nyss renoverat hela fördelarn 500kr för en sats o så.. men  funkar up north klocka bra eller? Med tanke på att det är en kopia

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

25

lasslo skrev:

Anders - en femtiolapp blir jag inte glad av, ge mig ett par pilsner istället. Det har jag mer nytta av ICQ/ab

Har hela garagekylen full så titta över vetja. lättare än att flytta kylen.. Men det är ingen panik så vi kan vänta till vårsolen tittar fram så kanske du fått samman bussen så vi kan inspirera min fru om framtidsplaner  ICQ/ad