1 Senaste redigerad av Emil O (2014-03-24 19:55:35)

tjo!
har gått i tankarna om att kränga denna hårda kärra som jag har ståendes.
dels för att ja har en del andra projekt innan denna å den andra delen är för att ja inte orkar sitta och svänga runt om den i sommar me gräsklipparn  ICQ/ad

bilen är fråga är en Ford prefect 49-53.
saknas en del saker som bilden visar. men en extra huv finnes!
det är ett skogsvrak som säkert stått 30-40 år i skogen.
så golvet är obefintligt då de är trägolv original.
sen är det en del balkar/hörnplåtar som är möra. finns nån balk som är av rostad också.
men överlag är den riktigt bra.
motorn har hänt nå me, då dom lyft toppen en gång i tiden och iofs saknas den med. Default/lol
så nå annat motor alternativ är att föredra  ICQ/ad

min tanke var att flytta över skalet på en vw platta. men börjar tvivla på om tiden kommer finnas innan den är allt för slut.

denna kärra kommer bli stenhård med så grym patina.

finns inga papper. men gamla skyltar finns, så de går att få den i trafik igen.

http://i57.tinypic.com/15nafiq.jpg

pris: 3000kr 
//Emil

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

2

5x205 fälgar? Är det 16"? Kan vara jävligt balla på en VW ICQ/ab

Bubbla -62

3

GB63VW62 skrev:

5x205 fälgar? Är det 16"? Kan vara jävligt balla på en VW ICQ/ab

Japp de stämmer bra de:) tror ja sett nån Split bubbla som rullar på sånna fälgar.:)

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

4

Nu har ja satt ett pris om nån skulle va intresserad.

5

Helt underbar för oss Liftarens guide fan Default/smile

Dom som förstår förstår ICQ/ag

6

anders bergh skrev:

och för dom som inte förstår då?

7

Tips! De där karosserna iallafall Anglian "passar" hjulbasmässigt på en äldre grandvitara ram, ett karossbyte senare har man en riktigt udda vinterbil med 4x4.

Annars är golvet lämpligt att ersätta med marinplywood och motorerna figurerar ibland i de brandsprutor som inte är VW.

//stolt ägare till en Anglia (2dörrars versionen)  ICQ/ab

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

8

fälgarna är inte bolt on. hålen måste tas upp ca 1mm men bultcirkeln är densamma. grövre bult på vw. har 5 såna fälgar ligger billigt om nån vill ha på vw.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

9

Kan byta mot nå vw relaterat me, kom me förslag.
De mesta är av intresse.
Även fina sommar puckar till Volvo kan ja ta i byte me!;)
Ge mig ett bud på bilen annars, ja är inte omöjlig.

10 Senaste redigerad av Hebster52 (2014-03-18 06:32:21)

jn skrev:

fälgarna är inte bolt on. hålen måste tas upp ca 1mm men bultcirkeln är densamma. grövre bult på vw. har 5 såna fälgar ligger billigt om nån vill ha på vw.

Bultcirkeln är inte heller 100% för den är i tum räknad, har för mej att cirkeln är 8 tum. Kastar kanske en millimeter eller två, men går som sagt att få att passa. (Kidvrodden jag byggde X antal år sen har en framvagn från en sånhär med bubbla fälgar. Funkade med hjulbultar med lös kona.) ICQ/ab

Kid-V-Rod -51
Hebster -52
Porsche 912/911ST
Ford pickup -36

11

Ååh hade varit ett grymt hotrod ämne :-)

/Fredrik Borbos
borboscustoms.se

12

borbos skrev:

Ååh hade varit ett grymt hotrod ämne :-)

Ge mig ett lämpligt bud så äre bara att börja bygga;)

13

3000kr för den nu, eller ge mig ett skambud så kanske ja tar det.

14

Tyvärr 70mil ifrån

/Fredrik Borbos
borboscustoms.se

15

anders bergh skrev:

Jag har aldrig riktigt förstått mig på torsdagar, och varför står det en bulldozer i min trädgård?

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

16

såld till skåne!  ICQ/ab