201

Torpa skrev:

Du kanske kan låna en belastningsprovare och testa batteriet med, att mäta batteriet med multimeter säger inte så mycket utan det är under belastning som man får det riktiga värdet.
Det tappade 2,4v när du körde med starten gör samma sak igen mät därefter direkt på batteriet då bör du ha 6v om det inte är det troligen batteriet som är kass.
Själv tycker jag det låter som det är batteriet.
Ungefär som en ficklampa med dåliga batterier ljuset är svagt men väntar man nån minut får man en flash av bra ljus när batterierna återhämtat sig typ som din start beter sig

Batteriet är nytt (visserligen biltema men ändå fräscht) och har svårt att tro att det ska vara det? Det tappar inte styrka när jag mätt allt eftersom jag provstartat. Har ju även provat med ett 12v och är trögt även det. Undra om man ska försöka hitta en 3e startmotor? Känns skumt.

202

Ibland kan det även vara något skitfel, när jag inte fick igång bubblan förra året och jävlades i timmar så hade jag fått en loppa på brytarspetsen som Macke upptäckte efter 5min  ICQ/ae

203

GB skrev:

Ibland kan det även vara något skitfel, när jag inte fick igång bubblan förra året och jävlades i timmar så hade jag fått en loppa på brytarspetsen som Macke upptäckte efter 5min  ICQ/ae

Ja känner jag mig själv rätt så är det väl något liknande ICQ/ab

204

http://forumbilder.se/DC6R8/1image.jpg

Här är boven i dramat. Spinner igång hur lätt som helst nu ICQ/ab

205

Någon bruds örhängen?

206

Typ ICQ/ab Nä men en trött startmotorbussning som jag fick knacka sönder för att få ut. Som synes var den väldigt sliten upptill

207

Då kommer jag och provkör nu då! ICQ/ab