26 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-17 20:34:22)

lowang skrev:

Själv tycker jag regplåten sitter bäst där den sitter original, nedanför vecket och ovanför stötfångaren, snart blir den ju i vägen när den sänks ICQ/ad

Nä där kan den inte sitta , det är ju skitfult det !!  ICQ/ae

Jag har monterat den på sånt här hålband som snickare brukar ha så den böjs lätt åt alla håll om det behövs ..

Michos och Raggarn ; Tackar så ödmjukt !

The Black Bay blev hämtad i söndags , jag hade hjälp av grabben att dra loss bromsarna innan köparen kom med trailer ICQ/ab

Post's attachments

Attachment icon 11-05-16 010.jpg 1.53 mb, 171 downloads since 2011-05-17 

You´ll never know...

27

Kommer inte bilden upp automatiskt ?

You´ll never know...

28

hjälp av grabben.... Han är stark han  ICQ/ag

29

m.helsing skrev:

Kommer inte bilden upp automatiskt ?

Man letar upp bilden i sin dator då kommer den upp, jag tror att du har hittat en länk till en som finns på nätet Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

30

Den var tydligen för stor..

Post's attachments

bild.jpg, 137.1 kb, 778 x 586
bild.jpg 137.1 kb, 397 downloads since 2011-05-18 

You´ll never know...

31 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-18 21:38:22)

Okej då har vi löst bildproblemet tror jag .. man är ju född lite att fingra på musen, vettu .. eller va fan säger jag !  Default/yikes   ICQ/ag 
Jag fick faktiskt lite hjälp. Tack Freddan !

I helgen som var så var jag till Micke med Höghuset och hälsade på då han sagt att han hade lite grejor jag kunde behöva till pickisen . Han som många andra folka fantaster har flera objekt och nu hade det hamnat två Bay pickuper på går´n ,en sunkig enkelhytt och en bättre dubbelhytt och det är DH´n som ska behållas och delar från EH´n kunde ju alltid vara intressant för mej.

En polare att lura ska man alltid ha med sej så Skäggo fick följa med ! ICQ/ad här står han och leker plockepinn... Mickes Split i bakgrunden.

Edit: Normalt sett så är han ganska så fast i konturerna och inte så här suddig. Ursäkta !

Post's attachments

11-05-16 009 S.JPG, 215.36 kb, 1296 x 976
11-05-16 009 S.JPG 215.36 kb, 422 downloads since 2011-05-18 

You´ll never know...

32 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-18 21:22:07)

Efter en tur i Spliten , det var ju så påpassligt cruising i Hudik så det passade ju bra , även om det var lite för tidigt vi var där så vi såg inte så många bilar.. så var vi nöjda och Skäggo och jag for hemåt.

Väl hemma och dax för lite garagetid på söndan så sattes kapellställningen upp , men va faan... den är ju för kort !  Default/yikes  Stod där och kliade huvudet en stund och tänkte att det här löser jag ju lite lätt, jag jobbar på en verkstad trots allt tills jag kom på , Kapellet! Det fixar man inte lika lätt .. Shit!   Drog fram det och vecklade ut , puh... det var iaf till en enkelhyttare ! Lite rör lämnade jag och Skäggo kvar för de såg inte ut att vara till den här ställningen men troligtvis så har man haft en dubbel uppsättning.

Så lite nya rör så har jag kapell åxå då ! Tack ska du ha Micke ! Fixar dina grejer i början på nästa vecka.. ( smygläsar´n...  ICQ/ad  )

Här ser ni åxå var ett varselljus hamnade , satte in en liten brytare i huset på den så jag kan slå på lyse utifrån om jag behöver.

Post's attachments

11-05-18 003 D.JPG, 371.61 kb, 1296 x 976
11-05-18 003 D.JPG 371.61 kb, 409 downloads since 2011-05-18 

You´ll never know...

33

m.helsing skrev:

Okej då har vi löst bildproblemet tror jag .. man är ju född lite att fingra på musen, vettu .. eller va fan säger jag !  Default/yikes   ICQ/ag 

I helgen som var så var jag till Micke med Höghuset och hälsade på då han sagt att han hade lite grejor jag kunde behöva till pickisen . Han som många andra folka fantaster har flera objekt och nu hade det hamnat två Bay pickuper på går´n ,en sunkig enkelhytt och en bättre dubbelhytt och det är DH´n som ska behållas och delar från EH´n kunde ju alltid vara intressant för mej.

En polare att lura ska man alltid ha med sej så Skäggo fick följa med ! ICQ/ad här står han och leker plockepinn... Mickes Split i bakgrunden.

Määän Jon! Nán grannen ve få sa löv å drass mä.  ICQ/ag   Jävla coool kille de me faktiskt, trots skägglaven fulla huvve.  ICQ/ae  Ja, en ä da jävligt lyckligt lottad...  ICQ/af

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

34

Först så var den för stor... men så fick du hjälp av Freddan å fingra på musen så då gick det... hrm...  Default/hmm  Default/lol

Buy the ticket, take the ride... - HST

35

Ja det är ju inte bra om den är för stor, och att få hjälp med musen i dagens samhälle är ju inte ovanligt.
Och att du var med och såg hur han gjorde var ju bra för då går det nog nästa gång. ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

36

hmpf... vilka anspelningar!  ICQ/ad   ICQ/ad

You´ll never know...

37

Ideal pickupen !  ICQ/ag

Post's attachments

885.jpg, 38.72 kb, 689 x 575
885.jpg 38.72 kb, 411 downloads since 2011-05-19 

You´ll never know...

38

Med splitlämmar...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

39

Sedan kan ju du och grannen snacka lastbilar över tomtgränsen ser jag...    ICQ/ad

"Pimped by Nature"

40

Fast med den grannen är det ingen ide att prata bilar alls , han har bara golfbollar i huvudet han..

Det har varit lite för lugnt med skruvning senaste veckan pga massa andra saker som åxå ska göras bl.a en sväng till Sthlm med firman hanns med och det var kul. Mässbesök , god mat och öl  ska man inte förakta ! ICQ/ad
Jag har fortfarande inte kommit på felet med tomgången heller men nu i helgen ska jag försöka sätta mej och få till det . Jag börjar bli sugen att köra nu !

Men ikväll så blev det lite roligt och Volkswagen snack igen !

En kompis som mest åker mc men har länge haft en bubbla har  ( och kanske efter lite tjat från mej.. ICQ/ad ) äntligen tagit fram sin fina och orenoverade ´59 a ! Senaste bes. 1999 men med lite soppa och ett nytt batteri så startade den lätt. Det är kvalitet det ! Den är ärvd efter hans morfar som köpte den nästan ny och höll efter den riktigt bra , det sitter en del tillbehör på den åxå och allt fungerar, den är delvis omlackad på höger sida efter nån liten krock men annars orenoverad , 12500 mil garanterat !

Så nu skulle den alltså hem efter att ha stått i ett garage i 10-12 år och efter nån mil så låste sej höger framhjul men efter lite justering så rullade den hemåt igen så nu väntar en rejäl rekond och sen är det folka som gäller i sommar !

Post's attachments

11-05-25 0131.JPG, 320.08 kb, 1296 x 976
11-05-25 0131.JPG 320.08 kb, 407 downloads since 2011-05-25 

You´ll never know...

41 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-25 21:06:07)

Ägaren Flax visar att man minsann kan låsa motorluckan också ! Och Skäggo står och beundrar... " - jag vill åxå ha en bubbla..."

ICQ/ad

Post's attachments

11-05-25 0171.JPG, 323.3 kb, 1296 x 976
11-05-25 0171.JPG 323.3 kb, 400 downloads since 2011-05-25 

You´ll never know...

42 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-25 21:19:16)

Med filtar sen ny , extra luftriktare på vindrutan , bälte och rattlås och en dekal från " frivillig bilbesiktning 1964 "  Lustigt nog så är pilblinkersarna kvar åxå. Tydligen så hade Flax morfar tänkt byta ut sina mot " musöron" som de flesta gjorde när pilarna gick sönder han åxå men när han var in på Bil & Buss ( dåvarande VW-handlaren i Ljusdal ) så köpte han istället nya och bara nåt år senare så ställdes bilen av och dom är som nya än !

Även dekaler från Norge resor på ´60 talet , Trollstigen och Geiranger... Vad skulle alla svenskar dit på ´60-70 talen att göra ?

Kul tycker jag iaf ännu en fin VW kommer fram igen !

Nästa inlägg hoppas jag gäller Bay pickisen och en lyckad motorinsats från min sida !

Post's attachments

11-05-25 0141.JPG, 272.35 kb, 1296 x 976
11-05-25 0141.JPG 272.35 kb, 401 downloads since 2011-05-25 

You´ll never know...

43

m.helsing skrev:

Ägaren Flax visar att man minsann kan låsa motorluckan också ! Och Skäggo står och beundrar... " - jag vill åxå ha en bubbla..."

ICQ/ad

och jag frös så inihelvete  Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

44

Grenje skrev:
m.helsing skrev:

Määän Jon! Nán grannen ve få sa löv å drass mä.  ICQ/ag   Jävla coool kille de me faktiskt, trots skägglaven fulla huvve.  ICQ/ae  Ja, en ä da jävligt lyckligt lottad...  ICQ/af

Jooråsåatteee,å´vãrre jitt däh bli  ICQ/ag

Typ1-66   Typ1-69

45

Ja fattar ni hur jag har det !?  Default/yikes 

Översättning för er andra i landet ....

Grenje sa  : Är du en idiot , jag är en idiot !

Skäggo sa : Jag är en idiot, du är en idiot ,idiot !

You´ll never know...

46

Har du sneglat på min pickis med lastlampan, helsing? ICQ/ad Mycket praktiskt att ha är det ICQ/ab

47

m.helsing skrev:

Ja fattar ni hur jag har det !?  Default/yikes 

Översättning för er andra i landet ....

Grenje sa  : Är du en idiot , jag är en idiot !

Skäggo sa : Jag är en idiot, du är en idiot ,idiot !

Ja,inte är det nå´synd om dig iallafall   Default/lol

Typ1-66   Typ1-69

48 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2011-05-27 22:19:42)

Michos Miche Mache Moche : Nej , har inte tjuvkollat nåt , trodde jag var först med den ......  ICQ/ad

Skäggo : Nä det är sant , jag har fina vänner !

Bildfråga ! Vad är mest udda på den här bilden ?

Post's attachments

11-05-25 010 X.JPG, 206.04 kb, 1296 x 976
11-05-25 010 X.JPG 206.04 kb, 377 downloads since 2011-05-27 

You´ll never know...

49

insektsmedlet på hyllan allt annat e gammalt

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

50

Det mest udda måste väl vara att fotografen försöker använda navkapseln som vidvinkel/fisheyeobjektiv för att fota projektet som skymtar i spegelbilden  ICQ/ag

Typ 3 Variant -65