Vi är ganska lika långt komna med våra bussprojekt 
Tänkte på det.. min buss var mycket lik ursprungs bilden...
Fast inte längre 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Ja vad har man gjort idag då?
Pressat i 4st spindelleder
Byt hjullager h+v fram
Slipat upp samt återmonterat 2st länkarmslagringar fram
Konstaterat att man MÅSTE vända styrarmslagringen på en Franke framvagn
Konstigt att Franke alltid ska ha rätt
Så det blev till att kapa bort och vända styrarmslagringen och svets tillbaka denna, sedan grundades framvagnen med epoxigrund, resultatet blev sådär när man pensel målar, men men
Måste ju flippa styrarmen vid hjälpstyrarmen så var hittar man en brotch till detta ? någon som vet
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Ja då var framvagnen färdig för montering, blev epoxigrund samt 2k svart, spindlar osv var ju redan lackerade men det blev en runda till på dessa så att dom matchade framvagnen
Eftersom det ska c-notchas bak så blev det demontering av motor, en operation som tog exakt 16 min
har ju lite fördel pga av det demonterbara bakre golvet samt att båda tvärgående bakre balkarna kan demonteras , är nästan som F1
Märkte att det inte räckte med att demontera motorn så växellådan åkte också ur och för att minska risken för brand demonterade jag även tanken, och det var inte så konstigt att tankmätaren inte fungerade eftersom inga kablar var kopplade

Demonterade bärarmarna bak och pressade ur bussningarna eftersom dessa var lite dåliga, sedan blev det blästring och epoxigrund, bussen får fungera som lackbox med hjälp av ett element 
finurligt! 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Såg att motorn var utrustad med oljevärmare, kablar osv är bort sedan länge men är detta ett vanligt tillbehör? bussen är nog tänkt för norra Sverige eftersom den var fullisolerad och var utrustad med eber.
Bak i skåpet finns även extra värmekanaler från värmerören över bakaxeln och dessa var en gång i tiden termostat styrda, vilket gav värme i skåpet under körning, är detta original ?
jag har en på min motor också!

|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Ja i veckan som kommer ska balkarna för c-notch hämtas och kapas till, sedan ska framvagnen monteras i och spindlar/ hjälpstyrarmen bearbetas så att jag kan flippa styrstagen men vi får väll se hur det blir med det eftersom grabben fyller år
och kalas mm kommer att minska garage tiden betydligt 
Ja här har det inte hänt så mycket pga hus arbete
Men nu blir det att vara kartläsare IGEN till BugRun och träffa en massa trevligt folk, och därefter hoppas jag på betydligt mer garagetid
Och en bild på uppfarten som har tagit all ledig tid, ca 4500 marksten 
riktigt snyggt!
Kommer snart att bli revirmarkerat med olja! 
Daniel Thelins 1971 högtaksbuss (såld)
La du marksten själv? Kan fortsätta hemma hos mej 
Hade en lastbil som grävde ut 50cm och fyllde på med 45cm 0/18
Sedan har jag själv jämnat och kört med 400kgs padda, lagt på 5cm sättsand, kört igen med 400kgs padda, finjusterat och kört med 45kgs padda, sedan blev det uppmätning och dags att lägga stenarna, efter det blev det uppbyggnad av kanter osv
Totalt blev det 15 pallar a 1350kg , + 8kbm sättsand, hälften av stenarna la jag förra året och resten nu, är ganska slut i kroppen nu så det ska bli skönt att vila upp sig på BugRun
Galet shysst uppfart! Du har ingen förbild så man kan få se förvandlingen?
-71 Typ 181
-70 Baypanel