Hejsan heter Mathias och har jobbat som bilmekaniker i hela mitt liv, Började jobba med Porsche direkt efter skolan och jobbade med detta på heltid i 6 år. mycket motor/växellådor och tävlingsbilar byggdes under dessa år, sedan blev det all märkesverkstad i 10 år men fortfarande väldigt mycket Porsche. Nu har jag jobbat med Ford i 3år och nyligen även Jaguar och Land Rover.
Det var lite om mig, pga en mycket VW intresserad bror och bekanta har även jag fastnat för gamla VW. Eftersom jag har två biltokiga barn på 5 och 7 år så fick det bli en buss.
Eftersom splitbussar är svindyra och oftast helt upprostade så fick det bli en early bay istället.
Efter mycket letande så hittade jag en -71 i Tanumshede. den var ju inte purfärsk eller komplett men suget blev för stort. Nuvarande ägaren hade byt broms bak och en del delar fram, tyvärr hade han även rostlagat den med 3mm plåt i bakhörnorna(inte rätt form eftersom det inte är så lätt att forma 3mm plåt) samt dåliga lagningar här och var.
Bilen hade även byggts om baktill så nu kan man ta bort plåten mellan baklucka och motorlucka(blir ett stort hål baktill). även inuti bilen bak var det ombyggt så att motorrummet var dubbelt så högt som original.
/Mathias
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P