I brist på annat tänkte jag lägga upp en liten "historia", jag har valt att kalla den "På resande fot".
Ja, för att få ett íntro på det hela... Börjar med att en polare ringer mig vid halv 9 på morgonen i tisdags och frågar (läs skriker) om jag varit inne på Blocket!? -Näe, jag sitter och äter frukost svarar jag. SPRING och kolla får jag till svar, sagt och gjort, jag springer (bokstavligen) till datan, knäpper på den medans jag som hastigast slänger i mig det resterande av frukosten.
När datan surrar igång så klickar jag mig in på Blocket, frågar vad jag ska söka på, "Äh, skriv Bubbla så hittar du!" säger han. När jag sedan klickat mig vidare så ser jag framför mig en grå, härligt låg 60:a som ser ut att vara riktigt fin. Slänger mig på luren och ringer säljaren, Uffe, som han hette.
Snackar lite fram och tillbaka med honom, vi kommer överens om att han ska ta lite bilder på bilen och skicka till mig, för att åka cirkus 70 mil enkel resa för att "kolla" på en bil gör man bara inte
När jag sen loggar in på min mail hittar jag ett gäng bilder, ser väl bra ut tänkte jag för mig själv... Jag ringer honom igen, snackar lite och det visar sig att någon från Helsingborg vill komma och kolla på bilen på eftermiddagen. Men efter lite mer snack så säger han att jag kan få första "tjing" på bilen, eftersom jag var den som ringde först o.s.v.
Jag beslutar då för att köpa bilen, då denna Uffe verkar riktigt reko. Så nu sitter jag här, väntar på att det ska bli fredag morgon så jag kan hämta ut trailern jag bokat och blåsa ner till Helsingborg för att hämta hem min "drömbil"
Bilen i fråga:

Är ung och dum! Därför frågar jag hellre...