Snygg motor och snygg bil! Lite modernare fälgar på den där. 
Min 1835cc med lite Porsche stuk 
Snyggt byggt!!!
Uppstart av 1835cc motor till mitt Porsche Speedster-projekt efter inkörning av kam
Uppstart av 1835cc motor till mitt Porsche Speedster-projekt efter inkörning av kam
![]()
Lite krut i den? 
Har VCDS/VagCom
Fasen va den morrade när den gick upp i varv.. Ush så underbart. Kan inte bli bättre så här på fredags förmiddag!
Yamaha DT50MX -89, Scrambler Edition "Gorm"
Dune Racer - a PC game
- "rost kan komma snabbt men patina kommer med tiden"
Gladheims VW
![]()
Gött ryt!
Gött sound i den där du ! Najs ! 

Man blir ju salig 
Tack! Ja den låter lovande,blir spännande när man kommit så långt så man kan köra den i bilen!
Musik av bästa sort 
Anders
Min 1835cc med lite Porsche stuk
"Lite..." -Den skulle platsa i en 356:a !-)
Riktig skön sång 
Ingen speciell motor, men den som ska sitta i min bil som jag snyggat till lite.
390 2014-03-21 10:10:21 Senaste redigerad av Birk (2014-03-21 10:10:55)
Sneak peek!
Nyfiken på uppgifter om fläktKÅPAN! Har för mig att jag sett något liknande tidigare.
Ja den såg ju spännande ut..tell us more.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Det er et DTM fläkt.
394 2014-03-21 12:12:03 Senaste redigerad av Svwerker (2014-03-22 10:21:08)
Det är väl Jake Raby som tagit fram den.
Ali G
395 2014-03-21 17:23:41 Senaste redigerad av mettis (2014-03-21 17:30:09)
570 $...-rent krasst skulle jag nog hinna svetsa om/till något liknande på mindre tid än det tar att arbeta ihop dom kulorna ?-)

Sedan undrar man ju hur mkt bättre detta kylsystem är (och varför ?-)
Och "Birk", jag menade inte att dissa din motor, den ser verkligen bra ut !-)
Hantverk kostar
ser häftig ut , någon som vet hur mycket bättre kylning man får? känns som en Porsche fläkt/ kåpa borde kyla bättre
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Jaa Asså!! Det här är nog det häftigaste jag sett på läänge
3 Liter...TRE liter och ser ut som en "old school" 30hk....och har inga problem att driva bussen i 200 blås när som helst!
Vill ha faktorn är verkligen på topp 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
570 $...-rent krasst skulle jag nog hinna svetsa om/till något liknande på mindre tid än det tar att arbeta ihop dom kulorna ?-)
Och innan dess ska du ta reda på var alla luftstyrningar ska sitta och se ut med några års tester och utveckling som följd.
Varför? De övriga Typ1-tillTyp4-konverteringar som finns är bara en plastbit som håller luften inne + att den inte kyler oljan.
Vet inte heller om den är värd pengarna mot att bygga som SOB gjorde men man får oljekylaren inne i kåpan och det kan vara bra.
Ali G
Jaa Asså!! Det här är nog det häftigaste jag sett på läänge
![]()
3 Liter...TRE liter och ser ut som en "old school" 30hk....och har inga problem att driva bussen i 200 blås när som helst!Vill ha faktorn är verkligen på topp
Svinball. Har du mer info?
Ali G
Och "Birk", jag menade inte att dissa din motor, den ser verkligen bra ut !-)
Den må vara hur bra den vill... En så ful sak skulle jag aldrig montera i min bil...