26

digger520 skrev:

Är det inte Porsche motor i Peter 112hk ICQ/ad

Knappast däremot den luftkylda 2.0 som fanns i dessa bilar 1980-1982 fanns även i porsche 914

27

Det sa alltid farbror Bosse hemma på våran gata Hasse, att när han jobba som trädgårdsskötare så hade dom en pickup med Porsche motor och 5 växlar!
Den gick som bara den och körde ifrån allt haha  ICQ/ad

28

Härligt, jag har också Porsche dekaler på min panel, de kapade 2-3 minuter på 0-100 ICQ/ab

29

Haha verkar ju lovande Ola  ICQ/ae

30

ICQ/ab Kanske dax för en påhälsning med kaffe o skitsnack ICQ/ab Känner igen bilen, måste vara Martys gamle vagn detta

31

Absolut! Marty vet ja inte vem de är men möjlig att ägarn innan mig skaffade den från honom!
Kanske kan snacka med Peter oxå så lan vi ses hela gänget, han har inte heller sett den live ännu!  ICQ/ab

32

Absolut,  ska ringa honom imorgon i ett annat ärende.

Marty renoverade bilen o lackade den i silver, de är killen som har den vansinniga caddyn med volvo mittmotor och breddning om du vet vilken de är.

33

kul me t3 projekt , å dh dessutom! t3 träff till sommaren ? med Peter vid grillen ICQ/ab
dags å börja trenden för om 10 år har folk fattat de vi för 10 år senn aldrig trodde skulle hända...

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

34 Senaste redigerad av trekronor (2014-03-03 08:18:11)

Edström skrev:

kul me t3 projekt , å dh dessutom! t3 träff till sommaren ? med Peter vid grillen ICQ/ab
dags å börja trenden för om 10 år har folk fattat de vi för 10 år senn aldrig trodde skulle hända...

Grillen fixar jag Edström  ICQ/ag tar med DH brandis ifall Default/lol

Never pick a fight with an ugly person, they`ve got nothing to lose

35

Låter som vi har något på gång här ICQ/ab

36

Stämmer att den varit silver innan så säkert hans gamle kärra!
Vad tror ni om att ses nu till våren ?
Antingen i Alinge-texas eller Lidköping, är öppen för förslag ICQ/ab

37

trekronor skrev:
Edström skrev:

Grillen fixar jag Edström  ICQ/ag tar med DH brandis ifall Default/lol

Ge mig ett datum så tar jag med VW korven  ICQ/ag

38

Den körven sköjjar man inte bort Hasse eller vad säger du Peter ICQ/ad

Får snacka ihop oss om ett datum samt plats ICQ/ab

39 Senaste redigerad av Kjell T (2014-03-04 06:38:28)

Det finns vissa skilnader mellan 2-litersmotorena i Porsche 914 och i VW typ2. Den i Porsche har bla insug fästen med 3st skruvar (VW 4 skruvar), större ventiler och något längre skruvar för svänghjulet.

40

Vackert! Vet dock inte vad jag ska tycka om den fronten ICQ/ad

41

Fronten är snart ett minne blott!
Kofångare på i gång ICQ/ag

42

digger520 skrev:

Fronten är snart ett minne blott!
Kofångare på i gång ICQ/ag

Nu snackar vi stil ICQ/ag

43 Senaste redigerad av digger520 (2014-03-08 01:46:41)

Släpper även en liten hint om att bilen kommer bli till salu innom kort då det dykt upp lite andra grejer som kräver finansering!

Pm:a om intresse finns så berättar ja mer/ byten kan vara av intresse!  Default/hmm

44

Mycket läckrare i verkligheten än på bild...
Köpsuget är stort. ICQ/ag