Är det inte Porsche motor i Peter 112hk
Knappast däremot den luftkylda 2.0 som fanns i dessa bilar 1980-1982 fanns även i porsche 914
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - T3 (T25), "fyrkantsbussar" » DOKA PORSCHE STYLE
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Är det inte Porsche motor i Peter 112hk
Knappast däremot den luftkylda 2.0 som fanns i dessa bilar 1980-1982 fanns även i porsche 914
Det sa alltid farbror Bosse hemma på våran gata Hasse, att när han jobba som trädgårdsskötare så hade dom en pickup med Porsche motor och 5 växlar!
Den gick som bara den och körde ifrån allt haha 
Härligt, jag har också Porsche dekaler på min panel, de kapade 2-3 minuter på 0-100 
Haha verkar ju lovande Ola 
Kanske dax för en påhälsning med kaffe o skitsnack
Känner igen bilen, måste vara Martys gamle vagn detta
Absolut! Marty vet ja inte vem de är men möjlig att ägarn innan mig skaffade den från honom!
Kanske kan snacka med Peter oxå så lan vi ses hela gänget, han har inte heller sett den live ännu! 
Absolut, ska ringa honom imorgon i ett annat ärende.
Marty renoverade bilen o lackade den i silver, de är killen som har den vansinniga caddyn med volvo mittmotor och breddning om du vet vilken de är.
kul me t3 projekt , å dh dessutom! t3 träff till sommaren ? med Peter vid grillen
dags å börja trenden för om 10 år har folk fattat de vi för 10 år senn aldrig trodde skulle hända...
kul me t3 projekt , å dh dessutom! t3 träff till sommaren ? med Peter vid grillen
![]()
dags å börja trenden för om 10 år har folk fattat de vi för 10 år senn aldrig trodde skulle hända...
Grillen fixar jag Edström
tar med DH brandis ifall 
Låter som vi har något på gång här 
Stämmer att den varit silver innan så säkert hans gamle kärra!
Vad tror ni om att ses nu till våren ?
Antingen i Alinge-texas eller Lidköping, är öppen för förslag 
Edström skrev:kul me t3 projekt , å dh dessutom! t3 träff till sommaren ? med Peter vid grillen
![]()
dags å börja trenden för om 10 år har folk fattat de vi för 10 år senn aldrig trodde skulle hända...Grillen fixar jag Edström
tar med DH brandis ifall
Ge mig ett datum så tar jag med VW korven 
Den körven sköjjar man inte bort Hasse eller vad säger du Peter 
Får snacka ihop oss om ett datum samt plats 
Det finns vissa skilnader mellan 2-litersmotorena i Porsche 914 och i VW typ2. Den i Porsche har bla insug fästen med 3st skruvar (VW 4 skruvar), större ventiler och något längre skruvar för svänghjulet.
Vackert! Vet dock inte vad jag ska tycka om den fronten 
Fronten är snart ett minne blott!
Kofångare på i gång 
Fronten är snart ett minne blott!
Kofångare på i gång
Nu snackar vi stil 
Släpper även en liten hint om att bilen kommer bli till salu innom kort då det dykt upp lite andra grejer som kräver finansering!
Pm:a om intresse finns så berättar ja mer/ byten kan vara av intresse! 
Mycket läckrare i verkligheten än på bild...
Köpsuget är stort. 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - T3 (T25), "fyrkantsbussar" » DOKA PORSCHE STYLE
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.