Ett 1 ark (en 25x25cm bit) är räknat på att räcka till upp till 3 pumpar om man skulle vilja, "2 ark" (=en 25x50cm bit) räcker upp till 6 pumpar. Det kan ju vara bra att ha hemma till annat också + att om man klantar sig när man skär ut så har man fortfarande material kvar.
Nu har jag rivit pumpen, inspekterat, monterat ihop och in den igen. Allt verkar fungerat bra.

Passar på att lägga in lite tilläggande info hur jag monterade ihop membranet. Först och främst när jag monterade isär det gamla membranet slipade jag lite slarvigt bort nitningen, jag tog ju isär den mest på skoj då, och den gamla brickan under nitningen fick lite skåror jag inte litade skulle täta ordentligt mot skruven. Så jag tog en ny bricka, som fick försänkas lite runt hålet för att passa. Nästa gång borrar jag ur nitningen istället. Under brickan sitter original en tätning av en bit membranmaterial, skar till och bytte denna mot ny. Skruven tätade jag också med att stansa ut en bit ur membranmaterialet.

När det gäller skruven så hade den skruv jag använde rätt högt skruvhuvud. När jag monterat ihop det blev jag osäker på om huvudet skulle slå i pumphusets överdel med pumpslagen. Eftersom jag var lat (redan skruvat ihop det med loctite) filade jag ner skallen lite med en smärgelduk till ca 2mm. Förbannade mig lite ändå, då jag fortfarande inte var säker att den inte skulle slå i taket så det var med spänning jag tog isär det. Skruvhuvudet har dock ej slagit i överdelen. Nästa gång använder jag dock en skruv med platt skalle. Verkar finnas mkt lämpligt på cykel/ motorcykelsidan.
Röda pilar visar var jag satt packning av membranmaterial.

Inga märken i "taket"