Som vissa av er kanske vet så gick min vän Kenneth bort i cancer i höstas.
Nu ska jag försöka hjälpa hans sambo att sälja bussen.
Bussen i fråga är en 66a, påbörjad renovering med mycket jobb kvar..
Det ingår nästan all plåt du behöver, i stort sett all plåt är från Autocraft.
Bussen är blästrad och grundad, nedre delen av fronten och mycket av ramen är redan bytt.
Bussen är komplett förutom inredning, framstolar och en baksoffa(bay) finns. Elsystem saknas också.
Grubenwerks framvagn och komplett IRS bakvagn från en 68 buss, med nya ramgafflar och bromssköldar. Org bakvagn finns också. Växellåda från en Typ1 1303S. Styrstag till framvagnen saknas, annars komplett med spindlar och bromsat, osv.
Extra lastdörr och motorlucka finns. Lastdörrarna är rostiga, men en del ny plåt finns. Framdörrar och bakluckan är bra.
Motorn är en 1600, enl tidigare ägare en lågmilare i bra skick. En del motordelar, som block och kåpor finns extra.
Bussen är rostig, men eftersom den är blästrad så finns det inga tråkiga överraskningar, det du ser är det som finns.
Den är även dålig fram i taket, luftkanalen. Frisk plåt från en donatorbuss finns till det.
kromade 356 fälgar(kopior) med kapslar ingår.
Bussen står i en tippvagga med hjul, som givetvis ingår. Relativt lätt att lasta.
Givetvis är bussen reggad med nya papper osv.
Pris : 60000kr, då ingår plåt och andra delar för minst 25000kr.
Jag kan mycket om den bussen, och vet vad som finns och är gjort/behöver göras.
Om du har frågor så maila, ring eller skicka PM, så svarar jag. Vid seriöst intresse så visar jag gärna bussen.
Bussen finns utanför Kävlinge i Skåne.
Mvh Lasse Wickman
0722450400
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"