Annars Jimmy så kan du och jag göra lite bytes affärer då jag sitter på fint system och lägger gärna en krona mellan och byter med dej, ska komma förbi nu nån dag och kika läget iallafall. Snacks mer då 
1776cc/weber 36x2

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » La Cholita (Typ1 61a) och nya projektet Krush Groove (Typ1 62a)
Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Annars Jimmy så kan du och jag göra lite bytes affärer då jag sitter på fint system och lägger gärna en krona mellan och byter med dej, ska komma förbi nu nån dag och kika läget iallafall. Snacks mer då 

Shoot Danne, blir förmodligen där ikväll
jahapp köpte bilen 2013 02 28 och idag(28e) 1år senare så fick jag äntligen ta första svängen i garaget, känns rätt jävla nice, STORT tack till alla som hjälpt till.
Härligt jobbat Jimmy!
Najs Jimpa ! Skön känsla va ? 

Gött....snart vår
Bra där Jimbo! 
I know the feeling! Finns få grejer som känns bättre än första turen!
Härligt, nu är det nära till våren, solbrillor och en kopp kaffe !!!
Påminner om ett inslag i Top Gear för något år sedan när man körde högfartstest med div lambo mm i ett parkeringsgarage under någon regeringsbyggnad i ett östland , bara lite lägre fart och finare bil 
Thanks boys, jo det känns sjukt skönt, ska försöka lufta bromsarna i veckan, sen lite små grejjer sen är det besikta som gäller
Jahapp en liten update då.
har haft förgasarpoblem i en månad å inte fått till skiten, sen förra helgen höll ja på labba med fördelare å förgasare fick det inte å funka så jag drog hem, dan efter skulle ja visa för polarn att den gick bra på tomgång men inge mer. VIPS så funka skiten helt plötsligt, behöver nog finjustera liiite till men nu går det att köra rätt OK, den hostar till ibland dock.
sen det här med bromsar....fyfan för sånt skit.

Första bromsluftsförsöket gick ju åt pipan, vänster bromsslang bak gick inte å blåsa igenom kom vi fram till.
så istället för att chansa så vart det nya slangar å hjulcylindrar runt om, i hopp om att det skulle lösa problemet, efter 2 låååånga försök så gav vi upp, lånade en "ny" cylinder av MrIcka men den kändes konstig å funka inte riktigt som jag ville när vi prova den under ett kafferep i garaget, men vi montera och prova men kom på ganska snabbt att den inte ville va med, mr Alphonz hade en beggad över som hade sutti på hans 61, så 3e gången gilt. efter montering så tog det 15minuter så va skräcken över.

Bromsarna va äntligen OK, sen skruva vi fast dom sista skruvarna mellan kaross och platta.
Alexander som har hjälpt mig med elen i bubblan va till sin Mormor och Morfar i Fredags. För nån månad sen hade dom snackat på telefon och Morfar hade nog nå gamla bubbla delar på lager, det lät ju intressant så Alex å Morfar gick på skattjakt i Fredags och det dom hitta va nått som ja väääärkligen suktat efter men inte alls tänkt på å köpa för dom flesta är totalt överprisade i mina ögon. Längst ner på en hylla i ladan låg en liten kartong, i kartongen låg det en jäkla massa polertrassel, mellan polertrasslet låg en par NOS Albert speglar. höll på sätta kaffet i halsen när han skicka smset att han hitta dom.
Fyndskicket, har ju trotsallt legat i en kall lada mellan polertrassel. dock va det mest nå kladd på dom. gummit mellan kaross å spegel va som nytt.

Och så här fint blev det.

Stort tack för den presenten Alex.
Igår kväll va första gången bilen fick känna på en tvätt eller ja avspolning iaf.
Idag när ja kom ner i garaget så kände jag att nu va det fan dags å köra ut bilen i solljus å se hur lacken ser ut igentligen. Jag va ju rädd för lite väl mycket flammig lack. Nu fick jag iof bara sol på en sida men satan va najs färgen är i direkt solljus.

Så nu är bilen i princip klar för besiktning, kvar att göra är montera en orginal ljuddämpare, sätta dit mellanplåten bak, montera reggskyltar.
LuftVwaffe har sin första träff för året den 3maj, snudd på ett under om man hinner få ihop allt tills dess, Iaf ekonomiskt.
Fan va klockan blev mycket.
Tack till den som orkar läsa mina ytterst välskriva inlägg haha.
Grymt !!!
Härlig bil..skönt att strulet gav med sig..bra jobbat! 
Flyt nu 
Inget dåligt fynd! Bilen ser grym ut :-)
Najs Jimmy! Ska du köra hög eller lågt ? 

Så grymt med speglarna.
Nu får du se till att bilen är ihop till 3 maj, jobba jobba.
Härligt Jimmy ! Kul att se den ute i solljus, den kommer bli grym "färdig" ! 
Spanks Folks.
Andy det blir vita däcksidor,navkapslar å lika lågt som gammla vita.
Nice!!
Trevlig kärra! 
Spanks Folks.
![]()
Andy det blir vita däcksidor,navkapslar å lika lågt som gammla vita.
bra de ! 

Mycket trevligt slutresultat...... som väntat

Sidor Föregående 1 … 8 9 10 11 12 … 27 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » La Cholita (Typ1 61a) och nya projektet Krush Groove (Typ1 62a)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.