Först en fråga:
Hur brukar ni mäta in vilken packningstjocklek man skall ha till pumpen (mäta stötstångsslaget) utan originalverktyget? Hur exakt är det, sist tror jag bara att jag satte på packningar+ bakelitfoten och mätte med en bit tumstock på ett ungefär 30-35mm (skall väl vara 29-34mm)
Sen en fundering:
Är det någon som tänkt eller t.o.m. gjort sitt eget pumpmembran till 30hk? Såg på vintagewerks där man istället renoverade de gamla pumpmembranen genom att modifiera så att det gick att byta/ skruva fast membranmaterialet. Man skulle ju kunna testa på ett gammalt pumpmembran att slipa/borra bort nitningen och istället gänga och skruva fast nytt membran.
Att tanken dök upp är att det nu är andra gången jag renoverar en 30hk bränslepump och inget i renoveringssatsen förutom just membranet känns lönt att använda. De >50år gamla prylarna känns fortfarande i bättre skick än det nya skramlet i påsen. Inte ens det nya membranet känns ju något vidare, men man är ju tvungen att byta det stenhårda gamla med något. Frågan är bara var man får tag i lämpligt membranmaterial i bra kvalitet?

... frågan e ju bara från hur ny bil man kan hitta.. eller är dom för små?

är säkert många som vill veta vad du kommer fram till