1

Spårskruvarna som håller kylplåtarna på motorerna är av två olika typer, men i reservdelskatalogerna finns endast normal M6 x 10 DIN84  med VW nr N107108 nämnd i katalogerna från tidigt 60-tal och tidigt 70-tal. Dessa skruvar är enligt min erfarenhet de som håller plåtar mot block ock toppar där de är inskruvade i gjutgodset.
De skruvar som ha ett litet spår för att rensa bort eventuell smuts ur gängorna finns inte nämnda i reservdelskatalogerna som jag tittat i. Dessa skruvar brukar hålla plåt mot plåt på orörda motorer.
I reservdelskatalogen från 1956 finns det skruvar med nr N107101 och samma DIN 84 är angiven där.
Någon som vet mera om detta?

2

Kjell T skrev:

Spårskruvarna som håller kylplåtarna på motorerna är av två olika typer, men i reservdelskatalogerna finns endast normal M6 x 10 DIN84  med VW nr N107108 nämnd i katalogerna från tidigt 60-tal och tidigt 70-tal. Dessa skruvar är enligt min erfarenhet de som håller plåtar mot block ock toppar där de är inskruvade i gjutgodset.
De skruvar som ha ett litet spår för att rensa bort eventuell smuts ur gängorna finns inte nämnda i reservdelskatalogerna som jag tittat i. Dessa skruvar brukar hålla plåt mot plåt på orörda motorer.
I reservdelskatalogen från 1956 finns det skruvar med nr N107101 och samma DIN 84 är angiven där.
Någon som vet mera om detta?

Ring Gösta Rustas...