Spårskruvarna som håller kylplåtarna på motorerna är av två olika typer, men i reservdelskatalogerna finns endast normal M6 x 10 DIN84 med VW nr N107108 nämnd i katalogerna från tidigt 60-tal och tidigt 70-tal. Dessa skruvar är enligt min erfarenhet de som håller plåtar mot block ock toppar där de är inskruvade i gjutgodset.
De skruvar som ha ett litet spår för att rensa bort eventuell smuts ur gängorna finns inte nämnda i reservdelskatalogerna som jag tittat i. Dessa skruvar brukar hålla plåt mot plåt på orörda motorer.
I reservdelskatalogen från 1956 finns det skruvar med nr N107101 och samma DIN 84 är angiven där.
Någon som vet mera om detta?
Spårskruvarna som håller kylplåtarna på motorerna är av två olika typer, men i reservdelskatalogerna finns endast normal M6 x 10 DIN84 med VW nr N107108 nämnd i katalogerna från tidigt 60-tal och tidigt 70-tal. Dessa skruvar är enligt min erfarenhet de som håller plåtar mot block ock toppar där de är inskruvade i gjutgodset.
De skruvar som ha ett litet spår för att rensa bort eventuell smuts ur gängorna finns inte nämnda i reservdelskatalogerna som jag tittat i. Dessa skruvar brukar hålla plåt mot plåt på orörda motorer.
I reservdelskatalogen från 1956 finns det skruvar med nr N107101 och samma DIN 84 är angiven där.
Någon som vet mera om detta?
Ring Gösta Rustas...
