201

hehe ja kunde ju inte ha orange knopp å koppar ratt Default/smile

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

202

Den blir bara bättre och bättre ! ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

203

Snyggt med koppar detaljerna ! Skulle kanske prova en fälg i den färgen åxå.. ?  ICQ/af

You´ll never know...

204

jo jag tänkte faktiskt det först, dock är burken säkert 10år gammal från biltema men jag ska försöka hitta på en lika dan färg sen

Film och fotonörd.

205

Blir riktigt bra det där, sobert!

Funkar det bra att spraymåla ratten med burk? Jag lider lite av orangea-ratt-syndromet (smittad av tidigare ägare, jag lovar inte jag)

En bubbla som heter Ove (-66 med oval)

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

206

http://www.youtube.com/watch?v=DEQ-WBHfuwU

207 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2014-02-06 10:43:42)

Adde, jag läste nån tråd på nå volvoforum tidigare där dom renovera amazon ratt med sprayburk från biltema, han hade kört en sommar utan nått slitage, så det är bara och hoppas Default/smile

Film och fotonörd.

208

Igår va man på roadtrip till Mora och kolla på en ny bil åt polarn, på vägen hem så stanna vi hos Johan Eriksson. Mannen som vann Sveriges snyggaste bil 2009 med den här.

http://www.bilsport.se/artikel/johan-er … ldgalleri/

http://www.autolife.se/_Messages/141500/Image[1].jpg

Jag har sett den å hans andra bilar flera gånger förut, men aldrig garaget och garaget va nog det fränaste jag vart in i, dock har jag aldrig fått lyssna på stereon i Chargern, å nu när man försöker bygga nått kul själv så tyckte jag att det va dags.

Ända jag kan säga om det, är att det va väll jävligt dumt gjort ICQ/ab men nu har man ju nått å sträva efter haha.

Film och fotonörd.

209

Coolt de, måste varit ett ballt ställe

210

Jimmy, tack för tips och lån av tråd!
MrIcka, tack för länken!

Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!

211

Nu kommer sommaren strax Jimmy, jag undrar hur det går för dej i garaget
måste ut och varmköra baybussen nån dag så ett lämpligt del stopp är hos dej ICQ/ab

Splitpickup -65
1776cc/weber 36x2 ICQ/ab

212 Senaste redigerad av JimmyEriksson (2014-02-08 02:21:00)

Icka det va sjukt ballt. Adde inge problem.

Danne du skulle ringt idag, vart i garaget sen 13 tiden å kom ut nu 13 timmar senare Default/smile

Film och fotonörd.

213

Biltema-sprayade en ratt för några år sen, vart skapligt slitage på en sommar (900mil) eller så kanske svängde jag för mycket Default/smile skämt å sido kan va att jag drog på för tunnt lager med färg oxå.
Skysst kärra du fått tilliallafall ICQ/ab

Bubbla -62
Buss -60

214

Tackar tackar

jahapp dom senaste 3-4 månaderna så har ja dragit mig för att byta det främre växellådsfästet men nu börjar resten av bilen bli i stort sett klar, så idag va det dags å göra skiten. Och vilket jävla helvete det var, har legat å brytit i 1,5 timme innan vi fick loss skiten. Aja nu är det gjort så nu är det bakbromsar kvar, och är det nån som har en ultrabillig  orginal ljuddämpare till 1200 så hojta till.

kan bjuda på en bild från dagens missär

http://coffeeglider.files.wordpress.com/2014/02/liten.jpg

Film och fotonörd.

215

Bra jobbat. Betydligt mindre saker kvar att göra då.

Mera känd som jb...

216

Riktigt mysigt krypin det där  ICQ/ab

Skönt att stryka lite tråkiga saker på att göra listan

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

217

Ajdå e de så jävligt att byta =/ hade du motorn ur när du bytte?

Bubbla -62
Buss -60

218

Bra Jimmy, snart får man en provtur va? ICQ/ab

219

men den kommer ju i princip stå parkerad i söderbacken större delen av sommaren, iofs bra att du fått det gjort men men  ICQ/ae  ICQ/ad  ICQ/af

Panel -53, 911 -71

220

Jag har en originalburk liggandes i mitt garage strax norr om Uppsala, till min 1300 om det skulle smaka.
Åker slalom den här veckan men jag kan posta en bild när jag är hemma igen.

221

Blom: ja nu känns det fan riktigt nära

Skåningen: ja jag trivs där nere även fast det bara är en gallerbur Default/smile

SakLetare: motorn å lådan va i ICQ/ab va väll därför det va extra drygt

Fidde: kommer bli många rundor i det där garaget innan sommarn kommer Default/smile

Boström: Jag skulle aldrig kommit ner på söder om ja inte bytte det där Default/smile

Låter bra Adde hör av dig när du kommer hem så får vi se om ja löste det eller ej.

Nu är bromsarna fixade så nu är det bara lufta bromsar, koppla in elen till motorn, fylla på olja och förhoppningsvis startar skiten Default/smile

Film och fotonörd.

222

Hur gick det, löste det sig med slutburk?

223

hmm ja, for now iaf, jag trodde jag hade ett buggy system, (det som följde med bilen) men det värkar vara nån variant av Empi sport, jag trodde inte den skulle passa när all plåt kom på plats men det värkar som det funkar, så jag kör på det så länge. Ska försöka köra uppstart i veckan tänkte jag

http://rubnscrape.files.wordpress.com/2014/02/empi-sport.jpg

ser nästan exakt ut så där, är det nån som vill byta mot en orginal burk så hojta,

Film och fotonörd.

224

JimmyEriksson skrev:

hmm ja, for now iaf, jag trodde jag hade ett buggy system, (det som följde med bilen) men det värkar vara nån variant av Empi sport, jag trodde inte den skulle passa när all plåt kom på plats men det värkar som det funkar, så jag kör på det så länge. Ska försöka köra uppstart i veckan tänkte jag

http://rubnscrape.files.wordpress.com/2014/02/empi-sport.jpg

ser nästan exakt ut så där, är det nån som vill byta mot en orginal burk så hojta,

Spar det där så bygger vi om det med en
snyggare dämpare, då slipper du fågel
sången från ett original.

225

Låter bra fidde

Film och fotonörd.