Hittills kan vi nog konstatera att:
Bestyckningen som CB skickat med är inte någon som tycker känns "rätt"?
"Bessersmith" har jag för mig att någon ovanstående kallade sig på Meanbugs ?
Att jag bara "höftade till" om volymen på min kamrats motor (tyckte 82mm slag lät så mkt mindre än 86mm... .-)
Jag har inga mängder munstycken att labba med, och det är inte heller vad jag åtagit mig - bara att få ihop motorn.
Men provkörning tycker jag ingår... ?-) jag får låna ut en hel del prylar, som vippställ, kåpor, avgas mm - sedan läggs den "på hyllan" (?).
Lättast kanske vore att sätta på mina egna IDA48:or, de har;
Nålventil = 200
Hals= 38mm
Emulsionsrör= F2
Huvudmunst= 160 bytt till 150
Luft= 180 (visade sig vara borrade till 200) bytt till 210
Lågfart= 55 F10 men verkar omlödda...
Hållare till lågfart= 120
Hade dom på motorn i Tierp ifjol (när min låda gav upp i första burnouten), och motorn var pigg men hade bra toppar.