26

Mitt förslag:

ändra till sluten grupp och lägg ut en blänkare om fler moderatorer för gruppen. Så slipper du dra hela lasset själv.

jämför det med att vi står och snackar vw på ett torg och alla som inte är med i diskussionen kan ändå lägga sig i och gilla och hata det vi säger...

Själv hade jag hellre ställt mig i ett garage där bara vw-intresserade får plats och man kan prata skit utan att utomstående är med eller kan lägga sig i..

27

Jag är lite inne på samma spår som bergh här, när jag postar ett inlägg/bild på BV/FB är det ämnat för dess medlemmar och inte mina andra 498 "vänner"  ICQ/ae Lika som när jag postar i min egen feed är det inte ämnat för alla Boxerville medlemmar  ICQ/ad

28

När du skriver ett inlägg på FB så väljer du själv vem du vill skall se det via dropdown listan i chatboxen !
Så problemet löst .

West Coast Volks
Attitude is everything !

29

Finns ingen större anledning att ha ett publikt forums FB sida dold. Har ni problem att era vänner ser era inlägg så sluta använd Apples produkter. ICQ/ab
Nä men allvarligt så lär väl inte det vara världens största problem.

Mera känd som jb...

30

Lägg till mig som moderator i FB gruppen om ni vill ha hjälp. Nu har någon tyvärr lagt till en spammare igen...

Mera känd som jb...

31 Senaste redigerad av ju11e (2014-02-26 18:11:54)

Antingen gör ni gruppen till en sluten grupp som Anders säger, eller så tar ni in moderatorer som granskar de som vill in i gruppen så de inte är spammare eller något dylikt, som t.ex.  "Vi som gillar veteranbilar" gör. kan det vara något ?

VW 1303S -73 (o\!/o)
Har VCDS/VagCom

32

Sondis skrev:

När du skriver ett inlägg på FB så väljer du själv vem du vill skall se det via dropdown listan i chatboxen !
Så problemet löst .

http://forumbilder.se/DBTUT/skarmavbild-2014-02-26-kl-21-22-22.png

http://forumbilder.se/DBTUT/skarmavbild-2014-02-26-kl-21-24-54.png

Nja är inte så enkelt tyvärr. Finns ingen lista som du skriver.. varken när man skapar nytt eller redigerar. Eftersom gruppen är öppen kommer posterna bli "offentliga"

33

Men helt seriöst: Är inte gruppen "sluten" iom att man måste godkänna folk som vill ansluta sig? Såg ni bilden jag postade häromdagen i denna tråd - jag måste ju alltid godkänna nya medlemmar. Måste inte ni det? Och i så fall - vad är egentligen problemet? Lite konfys... ICQ/ab

"Daddy Cool"

34

Det står " öppen grupp" uppe till höger  i boxervillgruppen.

Går jag in på köp och sälj luftkylt gruppen så står det "sluten grupp"

(medlem i bägge)

*såld* Notchback 63:a,  *såld* Bay DH 73:a, *kvar ICQ/ac * Saab 02:a

35

Öppen grupp = det visas i ditt flöde. Gäller som jag förstått det dina och dina vänners inlägg.
Sluten = det visas i gruppen.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

36

lasslo skrev:

Nu har jag inte Facebook, men det borde inte gå så mycket snabbare att logga in och skriva där.
Här tar det 2 sek för mig att logga in på telefonen, från att den ligger i fickan tills jag kan skriva inlägg ICQ/ab
Behöver man ha det snabbare än så har man ett ganska stressigt liv ICQ/ab

Jag tycker som Peter, det är onödigt och trist att att det skrivs på olika ställen, på "samma" forum.
Att inte ha Facebook är såklart ett aktivt val, men då räknade jag inte med att missa hälften av vad som skrivs på mitt favoritforum  Default/hmm

För oss som aldrig haft fejsbok eller någonsin kommer att skaffa fejsbok så är detta inget problem ICQ/ag .

Men visst är det synd att man kan missa viktig info om det nu körs dubbelt ICQ/ac .

Men som med allt här i livet "det man inte vet det har man inte ont av" ICQ/ab .

Vi som missar en massa trevliga historier och filmer på boxervilles fejsbok får trösta oss med att allt finns där ute bara att söka i närmaste sökmotor ICQ/ag  ICQ/ag

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )

37

goopher skrev:

Men helt seriöst: Är inte gruppen "sluten" iom att man måste godkänna folk som vill ansluta sig? Såg ni bilden jag postade häromdagen i denna tråd - jag måste ju alltid godkänna nya medlemmar. Måste inte ni det? Och i så fall - vad är egentligen problemet? Lite konfys... ICQ/ab

Jo. Det ska vara så.
Men det vissa irriterar sig på är att det dom postar i gruppen syns i deras vänners flöde.
Men samtidigt så syns man inte så finns man inte. Det tycker jag är bra med grupper när nån kompis gillar nåt i en grupp man inte själv är medlem. Då kan man ju gå med i den gruppen om den verkar intressant. ICQ/ab

Mera känd som jb...

38

GB har inte "outat" sitt vw böjelse för världen. I knew it....i knew it.   ICQ/ag  ICQ/ag

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

39

surfinsafari skrev:

GB har inte "outat" sitt vw böjelse för världen. I knew it....i knew it.   ICQ/ag  ICQ/ag

Dom flesta anar nog att inte allt står rätt till men ingen förstår hur illa det egentligen är...  ICQ/ad

40

Default/lol

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..