1

Är det någon som varit in å pillat på inställningarna där? Vill inte minnas att alla mina vänner kunde se mina inlägg där tidigare.
Lite jobbigt att frugan ser att man lägger mer krut på bussen än renovering av gäststugan.

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

2

Där ser man faran med facebook.. ICQ/ae Bättre att bara hålla på med forum.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

3

pompejus skrev:

Där ser man faran med facebook.. ICQ/ae Bättre att bara hålla på med forum.. ICQ/ab

Precis! Frugans VW-intresse är ännu inte så starkt så hon hänger här...

4

Så är det väl med allt på FB ?
Jag ser då en massa saker som mina vänner gillar och kommenterar.

5

Har för egen del inte förstått varför man överhuvudtaget finns på facebook Default/hmm
Vad är syftet? Varför finnas på två ställen där det ena är tillgängligt för alla medan det andra inte är det?

Det orsakar bara en "segregation" med de som häckar på FB och uppdaterar där, men inte orkar göra det här....

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

6

Erbro; Samma här, drygt när damen ser vissa inlägg och kommentarer...
Franke; Finns väl slutna och öppna grupper, BV är en öppen men jag är inte involverad där.
Peter; För min del så är FB mer lättillgängligt i och med telefon när man vill göra eller läsa mindre och enklare postningar.

7

Tycker nog att det är bra att det finns på FB .  ICQ/ab
På FB kan man få snabba enkla svar och här lite mera ingående.
Här kan man lägga upp info i How-to och hänvisa dit från FB i de fall det behövs mer info. Ser inget motsatsförhållade i det. Väldigt många har både en websida och en FB-sida, exempelvis Bug Run, JPM mfl. FB har den stora fördelen i att det går snabbt men den nackdelen att det är mycket info som försvinner i mängden, speciellt om man har fler än ett intresseområde.

Hur det visas i det egna flödet beror på om det är öppen eller sluten grupp tror jag.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Nu har jag inte Facebook, men det borde inte gå så mycket snabbare att logga in och skriva där.
Här tar det 2 sek för mig att logga in på telefonen, från att den ligger i fickan tills jag kan skriva inlägg ICQ/ab
Behöver man ha det snabbare än så har man ett ganska stressigt liv ICQ/ab

Jag tycker som Peter, det är onödigt och trist att att det skrivs på olika ställen, på "samma" forum.
Att inte ha Facebook är såklart ett aktivt val, men då räknade jag inte med att missa hälften av vad som skrivs på mitt favoritforum  Default/hmm

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

9

Vissa "auktioner" blir bra jävla röriga när de ska pågå på två ställen.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10

Finns säkert många som hittar dit först och sedan hit och så in i h*vete mycket inlägg är det inte där.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11

Lev med problemet applefans.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

12

GB skrev:

Peter; För min del så är FB mer lättillgängligt i och med telefon när man vill göra eller läsa mindre och enklare postningar.

Den vanliga "real" Boxerville är inte många sekunder bort i min telefon. Kan inte ta längre tid att sparka igång webläsaren i luren (som har BV som startsida ICQ/ag ) än FB...

Svwerker skrev:

Finns säkert många som hittar dit först och sedan hit och så in i h*vete mycket inlägg är det inte där.

Om så är fallet är väl vitsen med att finnas på fejjan ännu mindre.
Det är väl bättre att det är bra fart på ett ställe tillgängligt för alla än splittring och halvtaskig fart på två....

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

13

Alltså förstår inte detta med att blanda äpplen med päron. Vi vet att ni är flera som inte tycker om FB men nu finns det och vi är många som hänger där. Då är det ju smidigt att även världens bästa forum är representerat där. Likväl som otroligt många andra vw relaterade sajter.
FB har sån otroligt större genomslagskraft än ett forum.
Svårt att förstå varför vissa har ett sånt agg mot något och sen måsta kabla ut det hela tiden det kommer på tal.
No offense!

Mera känd som jb...

14

Jag gillar egentligen inte FB heller men tack vare alla bra grupper jag gått med i så ser jag nästan bara vw:s och annat kul i nyhetsflödet.
Boxerville känns dock lite överflödigt men ligger forumet nere så kommer infon om varför inom kort på FB.

Ni som bojkottar FB missar faktiskt en hel del bilder/filmklipp på fräna byggen, barnfinds och allt som rör hobbyn.
Ett bra exempel på hur snabbt allt sprids på FB är gruppen Barndoor Divison, över 1000 medlemmar med tunga namn världen över som lägger ut bilder på en massa skoj.
Ganska häftigt med tanke på att sidans skapare hänger här.

15

Det är exakt så som du skriver Franke som gör FB bra. Allt bilrelaterat.  ICQ/ab
Sen behöver man ju inte heta sitt namn om man vill vara en smygfacebookare.

Mera känd som jb...

16

Eller så skiter man i FB och går ut i garaget istället där verkligheten väntar  ICQ/ae

17

John S skrev:

Eller så skiter man i FB och går ut i garaget istället där verkligheten väntar  ICQ/ae

Ett tryck på gillaknappen om det funnits någon sådan här!

18 Senaste redigerad av Patrik B. (2014-02-22 08:52:07)

Det här är ett äkta inlägg på Fb. som min fru har:

Chockar mig själv genom att redan ha plockat upp ALLT ur resväskan och alla påsar OCH dessutom ha lagt in allt på rätt plats samt burit ut resväskan till förrådet. Att jag sen har tvättat två maskiner med tvätt OCH hängt är nästan magiskt... Allt detta på ca 4 timmar sedan vi kom hem från semestertrippen *i chock* Säger därmed godnatt

Kan vara att det kommer från en medelålders kvinna med låg självkänsla men ändå...
Det räcker väl med att det hänt i verkligheten, måste ALLA verkligen veta det ?  ICQ/an
Det finns nästan ingen som är ensam/ ledsen / eller bara vanligt utråkad på Fb.
Jag är lyckad jag är lyckad jag är lyckad jag är lyckad jag är....

19

Peter S skrev:
Svwerker skrev:

Om så är fallet är väl vitsen med att finnas på fejjan ännu mindre.
Det är väl bättre att det är bra fart på ett ställe tillgängligt för alla än splittring och halvtaskig fart på två....

Så du menar att om BV finns på FB så ska de inte hitta hit? Det om något är segregation.
Är det mer eller mindre aktivitet man vill ha här?

Även om du varit rabiat FB-motståndare så har jag sett att du faktiskt skaffat ett konto där.  Default/lol  Default/lol  Default/lol
Så en sportfråga: Hur känns det?  ICQ/ad

Ali G

20

Peter S skrev:
GB skrev:

Den vanliga "real" Boxerville är inte många sekunder bort i min telefon. Kan inte ta längre tid att sparka igång webläsaren i luren (som har BV som startsida ICQ/ag ) än FB...

Ett tryck på FB appen och där har man bara en feed att kolla istället för flera olika flikar och trådar, vill man posta ett inlägg eller bild så är det också bara att skriva och ladda upp och inget bök med storlek på bild eller gå in i nån tråd och svara eller posta ny.. men ändå är FB ett mer lättvindigt tidsfördriv och inlägg "försvinner" bort och drygt att gå tillbaka till gamla inlägg, Forumet är "the real deal"  ICQ/af

21

Patrik B. skrev:

Det här är ett äkta inlägg på Fb. som min fru har:

Chockar mig själv genom att redan ha plockat upp ALLT ur resväskan och alla påsar OCH dessutom ha lagt in allt på rätt plats samt burit ut resväskan till förrådet. Att jag sen har tvättat två maskiner med tvätt OCH hängt är nästan magiskt... Allt detta på ca 4 timmar sedan vi kom hem från semestertrippen *i chock* Säger därmed godnatt

Kan vara att det kommer från en medelålders kvinna med låg självkänsla men ändå...
Det räcker väl med att det hänt i verkligheten, måste ALLA verkligen veta det ?  ICQ/an
Det finns nästan ingen som är ensam/ ledsen / eller bara vanligt utråkad på Fb.
Jag är lyckad jag är lyckad jag är lyckad jag är lyckad jag är....

Ja det är ju helt upp till alla hur man vill använda facebook. Mitt är mest ett bil forum, bara bilar i alla dess former. Och man hittar så mycket fränt.

Mera känd som jb...

22 Senaste redigerad av nivek75 (2014-02-22 17:49:49)

Men väntar med späning på att detta underbara forum skall integreras med Tapatalk..
Alla forum blir så mycket mer lättöverskådligare att surfa på. Det är en av anledningarna till att jag aldrig går in på forumet genom mobilen..
därför är detbra att ni finns på fejan

23

Det är herr Jonas Nyström som är admin för gruppen..

vill oxå rekomendera att gruppen på fb stängs så att man måste godkännas som medlem. att stänga innebär att inlägg och aktivitet inte syns för de som itne är med i gruppen

Jonas om du läser detta.. se här: https://www.facebook.com/help/www/286027304749263

24

Varför stängd?

Mera känd som jb...

25

Hallå! Kan folk alltså joina gruppen hursomhelst? Som FB ser ut för mig idag så måste medlemmar godkännas innan de blir medlemmar - iaf får jag requests hela tiden som jag måste godkänna - gruppen är alltså "halvstängd" ICQ/ab

FB har ju tre olika privacy-lägen, och personligen tycker jag dagens läge är ganska OK. Dock är det inte jag som startat FB-gruppen - Jag tror minsann det var Herr Sötterman som drog igång den, även om jag är admin idag. Så detta verkar lite konstigt - varför måste en admin godkänna folk om gruppen inte är stängd? Eller är det någon annan inställning som måste göras? Och jag ställer lite samma fråga som JBlom - vad skulle vi vinna på att den stängs helt? Vad tycker ni andra? Så här ser det ut när jag får en request, jag måste alltså "adda" varje person som ansluter sig:

Post's attachments

add.jpg, 16.85 kb, 547 x 203
add.jpg 16.85 kb, 122 downloads since 2014-02-24 

"Daddy Cool"