Ska byta kamaxel i typ 4. Den gamla är nitad och den nya gängad. Ska jag montera nya drev eller kan jag sipa bort nitarna och använda dom gamla dreven? Behöver jag värma något?
Visst går det att slipa bort nitarna och knacka bort dom.
Men man brukar få fräsa försänkningar i drevet för att inte bultskallarna sedan skall "ta i" oljepumpen (åtminstånde på typ1)...
Kolla även gängan i den nya kammen, brukar vara fingäng ?
Har du insprutsmotorn? För i så fall undrar jag vilken axel du köper och vart för jag ska med byta....
Nybörjare men suger information som en svamp

Kjøp 274 gr(heter 2280 nåntong ) från CB performance , ær super till FI ock et godt drag , inget vildare Eagle kam , jag va helnøjd..(et førslag bara )
mvh
erich
Köpte ett nytt kamdrev och nya skruvar. Problemet löst! Kam med drev till salu nu. 
Visst går det att slipa bort nitarna och knacka bort dom.
Men man brukar få fräsa försänkningar i drevet för att inte bultskallarna sedan skall "ta i" oljepumpen (åtminstånde på typ1)...
Kolla även gängan i den nya kammen, brukar vara fingäng ?
Måste man slipa ner nya bultskallarna till kamdrevet, eller kan man ta bort material ifrån oljepumpen också ?
Mina bultar tar i ca 3mm
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213
Svarva ned bultarna ...
Slipa går också , i med en klikk Loc 638 i hålen vid montasje ( 25Nm )
mvh
Har du insprutsmotorn? För i så fall undrar jag vilken axel du köper och vart för jag ska med byta....
Webcam racingcams från folkabiten