1

Ska byta kamaxel i typ 4. Den gamla är nitad och den nya gängad. Ska jag montera nya drev eller kan jag sipa bort nitarna och använda dom gamla dreven? Behöver jag värma något?

2

Visst går det att slipa bort nitarna och knacka bort dom.
Men man brukar få fräsa försänkningar i drevet för att inte bultskallarna sedan skall "ta i" oljepumpen (åtminstånde på typ1)...
Kolla även gängan i den nya kammen, brukar vara fingäng ?

3

Har du insprutsmotorn? För i så fall undrar jag vilken axel du köper och vart för jag ska med byta....

Latebay -79 2,0i
Nybörjare men suger information som en svamp ICQ/ad

4

Kjøp 274 gr(heter 2280 nåntong ) från CB performance , ær super till FI ock et godt drag , inget vildare Eagle kam , jag va helnøjd..(et førslag bara )

mvh
erich

JETech , S. Halland

5

Köpte ett nytt kamdrev och nya skruvar. Problemet löst! Kam med drev till salu nu. ICQ/ad

6

mettis skrev:

Visst går det att slipa bort nitarna och knacka bort dom.
Men man brukar få fräsa försänkningar i drevet för att inte bultskallarna sedan skall "ta i" oljepumpen (åtminstånde på typ1)...
Kolla även gängan i den nya kammen, brukar vara fingäng ?

Måste man slipa ner nya bultskallarna till kamdrevet, eller kan man ta bort material ifrån oljepumpen också ?

Mina bultar tar i ca 3mm

Vw-73 1303s Orginalbil med automatvxl-låda, vinterbil? Texaxgul L10B
Vw-69 Westfalia Californienbuss bruksskick, Pearl white L87
Vw-62 typ 1 Callooker med Scallops, daily driver sommartid. Tidigare orginal kulör Golfblå L390
Vw-54 typ 1 Orginalprojekt under renovering. Islandsgrön L213

7

Svarva ned bultarna ... ICQ/ab   Slipa går också , i med en klikk Loc 638 i hålen vid montasje ( 25Nm )

mvh

JETech , S. Halland

8

SperiX skrev:

Har du insprutsmotorn? För i så fall undrar jag vilken axel du köper och vart för jag ska med byta....

Webcam racingcams från folkabiten

Gasar till det rasar!