
Finns inte så mycket nytt o visa jobbat mycket extra på sistone för att finansiera det här och motivationen har väl inte varit på topp.Men snart är det vår så dags att sätta lite fart.Motorn klar för att sättas på plats nu.Men först ska fram vagnen ihop.Har fått hem mina coilovers som oboy mannen här på forumet byggt.
Det gör vi tummarna upp för! 
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Ser ju onekligen sweet ut ! Bra jobbat hasse ! 

Fälgarna som ska på.5 tum et 24. Kan man få på 195 på dom tro ? Har sänkt ett hack bak.Vad man ska ha i fram vet jag inte.På en 1302 kanske man inte ska ha så smala däck i fram .Sen ska sufletten tas fram och kläs av .
Är du säker på att fälgarna är 5"? Inte 5.5? Sprintstar finns 4.5", med ET jag inte kan, eller 5.5 ET24 och är det de sistnämnda får du nog problem med att "skruven" till p-änden tar i fälgen vid stora rattutslag och nedfjädringar. Och ska du sänka bilen så kommer 195:or ta i skärmarna rätt rejält.
Jag hade 145-15 fram på 5.5" ET24 och rätt kraftigt sänkt. Det tog i massor. :-( Jag flyttade centrum på fälgarna 15mm så nu har jag istället ET39 men det tar i emellanåt ändå. Skruven till p-änden kapade jag helt enkelt av så den tar inte i längre.
Usch vad negativt detta lät, men jag vill bara hjälpa en medmänniska. ;-)
1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18
hasse skrev:Fälgarna som ska på.5 tum et 24. Kan man få på 195 på dom tro ? Har sänkt ett hack bak.Vad man ska ha i fram vet jag inte.På en 1302 kanske man inte ska ha så smala däck i fram .Sen ska sufletten tas fram och kläs av .
Är du säker på att fälgarna är 5"? Inte 5.5? Sprintstar finns 4.5", med ET jag inte kan, eller 5.5 ET24 och är det de sistnämnda får du nog problem med att "skruven" till p-änden tar i fälgen vid stora rattutslag och nedfjädringar. Och ska du sänka bilen så kommer 195:or ta i skärmarna rätt rejält.
Jag hade 145-15 fram på 5.5" ET24 och rätt kraftigt sänkt. Det tog i massor. :-( Jag flyttade centrum på fälgarna 15mm så nu har jag istället ET39 men det tar i emellanåt ändå. Skruven till p-änden kapade jag helt enkelt av så den tar inte i längre.Usch vad negativt detta lät, men jag vill bara hjälpa en medmänniska. ;-)
Nej för tusan det negativa är bättre att höra än att uppleva
tacksam för all input lite därför jag kör på byggtråd.på fälgen/ kartongerna står det et 25 men jag fick det till et 23.5 .och 5 tum ska det vara enligt stämplar.min fälg mäter 153. Mm och 5 tum ska vara 127 mm
bild kommer
Snyggt fälgval,kommer bli riktigt bra 
Snyggt fälgval,kommer bli riktigt bra
Lite begränsat urval när det gäller 130/4 ( i iallafall snygga) men sprintstar tror jag blir bra på denna
888 2014-02-14 21:19:44 Senaste redigerad av ANTIKDAVID (2014-02-14 21:24:00)
Åhh va fint med sprintstar blir toppen super fin bil förövrigt oxå vilket jävla jobb!! När man mäter bredden på fälgen mäter man insidan av fälgkanten..
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977
Åhh va fint med sprintstar blir toppen super fin bil förövrigt oxå vilket jävla jobb!! När man mäter bredden på fälgen mäter man insidan av fälgkanten..
Tack ska du ha
ja då stämmer det med 5 tum 127 mm
Aha, det är alusprintstars, då kommer det att funka utan att det tar i skruven.
Jag tyckte att det såg ut som plåtfälgarna... Kör på med ditt snygga bygge och ta mitt inlägg som bra att veta. (Fast jag tycker att 195:or på 5" blir väldigt ballongigt)
1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18
Aha, det är alusprintstars, då kommer det att funka utan att det tar i skruven.
Jag tyckte att det såg ut som plåtfälgarna... Kör på med ditt snygga bygge och ta mitt inlägg som bra att veta. (Fast jag tycker att 195:or på 5" blir väldigt ballongigt)
Ja det här du nog rätt i. ska nog nöja mig med 185 i bak .fram får jag lura lite på
Jag fick byta till ett nummer längre fjädrar + att jag fick komplettera med en hjälpfjäder. För jag kunde inte sänka så mycket som jag ville. För då blev fjädern att sitta helt löst då framvagnen är upphissad.
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983
Jag fick byta till ett nummer längre fjädrar + att jag fick komplettera med en hjälpfjäder. För jag kunde inte sänka så mycket som jag ville. För då blev fjädern att sitta helt löst då framvagnen är upphissad.
Får rätta mig där .10.5 tum är det som jag har lika dig tror jag ? Får se om jag ochså får skaffa hjälp fjäder.
germanbug skrev:Jag fick byta till ett nummer längre fjädrar + att jag fick komplettera med en hjälpfjäder. För jag kunde inte sänka så mycket som jag ville. För då blev fjädern att sitta helt löst då framvagnen är upphissad.
Får rätta mig där .10.5 tum är det som jag har lika dig tror jag ? Får se om jag ochså får skaffa hjälp fjäder.
Ja, då har vi likadana fjädrar. Behovet av hur mycket sänkning styrs ju lite på vilken däck-profil man kör med, och hur det ska se ut osv...osv... Har du turen med dig så räcker det det som du har redan har:)
Jag har inte provat min än så jag kan inte säga exakt hur höjden blev.
Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983











