Riktigt snyggt, jag gillar bakdäckens svulstighet!
Empiriska försök visar att bara för att en nysvetsad metallbit har slutat glöda så är den fortfarande varm, väldigt varm!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Typ1 -67 "Blåbäret" *Bilen såld*
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Riktigt snyggt, jag gillar bakdäckens svulstighet!
Har smitit från familjen en stund igen
Fick på dom nya fotbrädorna! Äntligen nya fina som matchar resten av bilen!
Ska se om det går o snygga till ändarna lite bara. Annars blev det bra!
Sen höjde jag upp den till orginal igen, men hua! Fel offset på bakfälgarna för denna däckdimention!

Väldigt synd, jag hade velat få upp den en aning bara!
Detta blev för högt ändå...
Här står nästa projekt, eller näst nästa... Eller näst näst nästa... Eller...
Får väl bli dokumetation på det projektet sen me.
Nee, hinner inte skriva mer. Måste ut o sänka ett hack igen
Ingen som har en skärmvals som passar på 5/205 o låna ut?
Snyggt det blev med de nya fotstegen..
Snyggt det blev med de nya fotstegen..
jepp, det gjorde stor skillnad på helheten!
Fått på dina?
Funderar om det kan va så att jag höjt ett hack för mycket? kollar på gamla bilder o den ser inte riktigt så här hög ut. eller är det däcken som lurar ögat? Får nog prova igen, synd bara att däcken tar i ytterst lite då bara.
anders bergh skrev:Snyggt det blev med de nya fotstegen..
jepp, det gjorde stor skillnad på helheten!
Fått på dina?
nope.. Inte hört något än. Ingen aning om hur lång tid det brukar ta.. men dom kommer så småningom 
Du skulle ju kunna byta till korta drivaxlar.
har för mig det skiljer en hel del.
du har ägt en växellåda med korta drivaxlar en gång i tiden
+ en buggy ifs
Sänk mer så går det väl fritt 
Sänk mer så går det väl fritt
Hehe, jo visserligen! Men då kommer jag förmodligen inte längre än min egen garageinfart...
Du skulle ju kunna byta till korta drivaxlar.
har för mig det skiljer en hel del.
du har ägt en växellåda med korta drivaxlar en gång i tiden![]()
+ en buggy ifs
Visste inte att det fanns!
jag har för mig att det skiljer ca 60mm totalt men det finns nog många som vet som kan svara om mitt minne stämmer.
Snabbuppdatering! Har nu sänkt ett yttre hack...igen... Börjar gå fort o göra det nu
Fick knacka till skärmkanten lite så nu tar det inte i mera.
Svårt o ta kort på hela bilen i mitt lilla trånga garage
Men jag får inte mina vita däcksidor rena. Den vanliga skiten går lätt o tvätta bort med fläcksuddare, men det gula i kanterna sitter stenhårt. Tips någon? Kan ju inte bara va jag som har det problemet. 
Sedan har jag varit på Ö&B och köpt matta. Fick tipset i någon annan tråd om denna matta. Den är riktigt lik min TMI matta så för att spara några slantar blev det denna lösningen. Kant band syddes på och resultatet blev minst lika bra som TMI mattorna. Sedan är det ju rätt skoj o ha gjort det själv

Har för mig jag tog slippapper eller typ svinto för att få bort lite av det gula 
Det är däcken som förstör sidorna. Har samma problem på min pickis och gjorde som GB sa och slipade dem. Blev mycket bättre men kom tillbaka ganska snabbt igen
Testade att penselmåla dem med billack och det funkar riktigt bra. Vita å fina 
Så snyggt
Däckpasta, shine lr olja löser upp gummit, har haft mina bakre på fyra däck och det enda problemet är att kanterna slits 
Så snyggt
![]()
Däckpasta, shine lr olja löser upp gummit, har haft mina bakre på fyra däck och det enda problemet är att kanterna slits
Menar du monteringspasta? El vad för olja? Kan det vara så enkelt!?
höjer eller sänker du svärden när du sänker bilen frågar bara för jag får inte det rätt på min
min fråga gäller på ytter splinsen
höjer eller sänker du svärden när du sänker bilen frågar bara för jag får inte det rätt på min
min fråga gäller på ytter splinsen
För att sänka höjer du svärden, håll koll på splinsen bara. En splines är väldigt liten justering, men sänker bilen flera cm.
Glöm inte o markera org läget innan du ändra!
Sök här på forumet, har för mig den finns en bra guide som jag tittade på innan jag gjorde det första gången.
tacksam för snabbt svar då gör jag rätt men det händer inte så mycket
kan det ha att göra med att motorn ej är i bilen för viktens skull
Johan W skrev:Så snyggt
![]()
Däckpasta, shine lr olja löser upp gummit, har haft mina bakre på fyra däck och det enda problemet är att kanterna slitsMenar du monteringspasta? El vad för olja? Kan det vara så enkelt!?
Ja ingen monteringspasta på den sidan.
Det fanns en del som förespråkade olja mellan däck och sida för att minska ljud, men damm fastnar och sliter mer.
En torr o-ring färgar inte, en som tätat något oljigt kan kladda som fan 
tacksam för snabbt svar då gör jag rätt men det händer inte så mycket
kan det ha att göra med att motorn ej är i bilen för viktens skull
Ja bland annat. Finns en del att läsa här http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2162 och även andra trådar, fråga där så får du hjälp 
På dotterns epa med vita sidor så använde vi Svinto funkade jätte bra. Sidorna oxiderar ganska hårt med blir som vitt pulver av dom märkte jag. gillar nog inte solen riktigt..
Idag tog jag mardrömssteget o började kapa i instrumentpanel

Det gick bra utan större incidenter.
Så nu sitter dom där, mina 5 VDO:er!
Jag skulle vara duktig o passa på o byta olja o kolla silen när jag ändå skulle byta olje pluggen till vdo givaren. Men pga lite halvtaskiga gängor var det omöjligt o få det tätt. Så det fick bli silocon lösningen, inte optimalt o ha siliconpackning på detta stället men hade inte mycket val. 
Nu hoppas jag på snäll fru, så jag får koppla färdigt mätarna o prova allt.
Inser nu när jag kollar på bilderna att "kåpan" skulle nog bli finare som blå.
Tyckte det så lite coolt ut med den svart innan... Får se vad det blir.
Hej,
Är ny på Forumet. Såg bilden på dina mattor från TMI. Var har du inhandlat dem? Du nämner WCM i bildtexten. Har du en websida eller annan adress.
Tack på förhand
Fredric
Hej,
Är ny på Forumet. Såg bilden på dina mattor från TMI. Var har du inhandlat dem? Du nämner WCM i bildtexten. Har du en websida eller annan adress.
Tack på förhand
Fredric
Både mattan o stolklädslarna kommer ifrån https://www.tmiproducts.com
Köpta via Dalhems här hemma. Finns säkert så du kan beställa på dina breddgrader ska du se.
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 6 … 9 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Typ1 -67 "Blåbäret" *Bilen såld*
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.