En signal måste ju fungera, oavsett om den är analog eller digital. Drar man kabeln ordentligt så ser jag inte att det skulle kunna vara sårbarare än en kabel som är färdigdragen från leverantören.
Om problemet vore pga konstruktionen kan man tycka att det borde ha uppmärksammats, både i folkmun, forum och i försäljningssiffor.
Jag har själv ingen egen erfarenhet av just lc-1, jag har kört AEM tidigare och nu Innovate mtx-l, men jag vet många andra som använt/använder lc-1 som är nöjda.
Att drivsteget sitter i mätaren är inte alltid en fördel, går mätaren/drivsteget sönder måste man byta allt, på lc-1 kan man köpa både mätare och drivsteg löst. Kör man insprutning med lambdastyrning så kanske man inte vill ha mätaren inkopplad efter mappning, men det måste man. Ska man en sond per cylinderbank (eller mer) måste man således också ha två mätare inkopplade.
De allra flesta (som kör svansmotor), skulle behöva köpa en längre kabel, om man inte vill ha mätaren i baksätet då.. majoriteten kör inte med turbo bakom baksätet. Då blir det ganska mkt dyrare med mtx-l.. därav är lc-1 ett bra alternativ. Finns inget behov av att vara ekonomisk är det ju ändå bättre att låta Johannes bromsa och bestycka bilen (överdrivet ja, men du förstår säkert poängen).
Sen som jag skrev längre upp, jag tar gärna hem Mtx-l till den som hellre vill ha den, men det ingår standard längd på kabel, som inte funkar i de flesta fall på bubbla eller buss om man vill ha mätaren i instrumentpanelen.